جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۰
کد مطلب: 43345
۱
افتتاح 26 مرکز مشاوره همزمان با دهه فجر در سراسر کشور

مراجعه ۹۴ هزار نفر به مراکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش

مراجعه ۹۴ هزار نفر به مراکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش
میگنا: همزمان با دهه مبارک فجر، 26 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده با حضور مسئولان حوزه ستادی و استانی در سراسر کشور افتتاح شد.

مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده انجمن اولیا و مربیان با استناد به اساسنامه و مصوبه شورای‌عالی این انجمن از سال 1371 شروع به فعالیت کردند و ازآن سال تاکنون این مراکز توسعه کمی وکیفی قابل ملاحظه‌ای داشته است و اولیای دانش‌آموزان با اطمینان خاطر برای دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره‌ای به آنها مراجعه می‌کنند.

در این مراکز بیش از 900 مشاور و روانشناس زن و مرد فعالیت می‌کنند و حدود 94000 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

تعداد این مراکز از 6 مرکز در سال 1371 به 316 مرکز در حال حاضر رسیده است و بیش از 95 درصد نیروهای شاغل در مراکز مذکور نیروی رسمی آموزش و پرورش هستند که به صورت غیر موظف با مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده همکاری می‌کنند.

اداره مراکز مشاوره به صورت خودگردان است به‌گونه‌ای که ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها فقط مکان مراکز را در اختیار انجمن اولیا و مربیان قرار می‌دهند و هزینه‌های مراکز از محل درآمدها و تعرفه‌های مراجعان انجام می‌پذیرد.

نیروی انسانی مراکز مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره دارند و طی مصاحبه علمی از بین فرهنگیان به صورت غیرموظف انتخاب می‌شوند.

هدف اصلی راه‌اندازی مراکز مشاوره در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها و توانمندسازی آنان در تربیت نسل پویا و سالم، پیشگیری از تزلزل و گسستن خانواده‌ها و جلوگیری از نابسامانی آن و تأمین سلامت روانی، عاطفی و اخلاقی دانش‌آموزان و اولیای آنهاست.


از جمله وظایف مراکز راهنمایی و مشاوره می‌توان به این موارد اشاره کرد: ارتقای سطح بینش و معلومات خانواده‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ برای اولیا، کمک به حل مسائل و مشکلات خانوادگی، تربیتی و تحصیلی فرزندان ازطریق ارائه خدمات مشاوره ای. نوع خدمات مراکز راهنمایی و مشاوره شامل: مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره فردی، مشاوره گروهی، مددکاری، روان‌سنجی و اجرای آزمون‌های روانی، مشاوره مذهبی، مشاوره حقوقی و مشاوره تحصیلی است.


به گزارش میگنا مراكز مشاوره آموزش و پرورش داراي دو متولي در وزارتخانه است. يكي مراكز مشاوره خانواده(پيوند) كه زير نظر انجمن اولياء و مربيان اداره مي شود و ديگري مراكز مشاوره و خدمات روانشناختي دانش آموزي كه زير نظر اداره كل امور تربيتي و مشاوره است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد