سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۹
کد مطلب: 48629
۱

۵ توصیه برای مبتلایان به نارسایی قلبی

۵ توصیه برای مبتلایان به نارسایی قلبی
میگنا: با این وجود گاهی اوقات قلب شما به دلایل مختلف آسیب دیده و ضعیف می‌شود و برای پمپ کردن همان مقدار خون به بدن شما باید بسیار سخت‌تر کار کند. به این عارضه "نارسایی قلبی" گفته می‌شود.
 
در افراد مبتلا به "نارسایی قلبی" سرانجام، قلب نمی‌تواند زیر فشار کار زیاد تاب آورده و مایعات شروع به برگشت به ریه‌ها و شکم فرد کرده و تنفس را دشوار می‌کند. 

در ادامه پنج نکته که افراد مبتلا به "نارسایی قلبی" باید بدانند و آن‌ها را رعایت کنند از زبان یک پزشک متخصص قلب و عروق و به نقل از شبکه خبری "سی‌ان‌ان" آورده شده است:

۱)  شما می‌توانید از نارسایی قلبی جلوگیری کنید
افراد بسیاری هستند که با خطر بالای ابتلا به نارسایی قلبی مواجه‌اند و تصور می‌کنند که نمی‌توانند کاری برای جلوگیری از آن انجام دهند و این اتفاق را نتیجه عادی پیری می‌دانند. 

اما این تصور درست نیست. شما می‌توانید با مواردی مانند کاهش فشار خون، کاهش وزن در صورت داشتن اضافه وزن، ورزش بیشتر، کاهش مصرف سدیم، کاهش مصرف الکل و ترک سیگار خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهید. البته عوامل خطری مانند سابقه خانوادگی و نژادی وجود دارد که ما نمی‌توانیم آن‌ها را کنترل کنیم. با این حال قطعاً اقداماتی وجود دارند که افراد می‌توانند برای کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی و حفظ سلامت خود انجام دهند.

۲) نارسایی قلبی به این معنی نیست که قلب واقعاََ ناکارآمد است
به طور معمول، بیماران به دلیل نام این بیماری که کاملاً گمراه کننده است، دچار سردرگمی می‌شوند . بسیاری از افراد مبتلا به نارسایی قلبی تصور می‌کنند که عملکرد قلب‌شان متوقف می‌شود. این در حالی است که در افراد مبتلا به نارسایی قلبی، قلب متوقف نشده و به طور کامل ناکارآمد نمی‌شود و تنها برای رساندن خون به بدن باید سخت‌تر کار کند که این امر می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی شود. در واقع قلب افراد مبتلا به نارسایی قلبی هنوز هم خون را پمپاژ می‌کند اما با ظرفیت کمتری این کار را انجام می‌دهد.

۳) افراد مبتلا به نارسایی قلبی نباید از ورزش دوری کنند
بسیاری از افراد مبتلا به نارسایی قلبی از ورزش کردن دوری می‌کنند، چرا که تصور می‌کنند این کار با توجه به این که عملکرد قلب آن‌ها را بیشتر می‌کند، برایشان ضرر داشته و به قلبشان فشار وارد می‌کند. نکته‌ای که باید دانست آن است که قلب نیز ماهیچه است، بنابراین هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، قوی‌تر می‌شود. بیماران باید
درک کنند که داشتن فعالیت برای کنترل نارسایی قلبی بسیار مهم است. 

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند بزرگسالان حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته ورزش با شدت بالا انجام دهند. البته همه افراد مبتلا به نارسایی قلبی قادر به انجام این کار نیستند و از این رو بهتر است برای تهیه یک برنامه فعالیتی متناسب با سبک زندگی و شرایط خود با پزشک متخصصی که تحت نظر او هستید، مشورت کنید. توجه کنید که حتی کمی ورزش نیز می‌تواند نقش زیادی در حفظ سلامت شما و تقویت قلبتان ایفا کند.


۴) حمایت از افراد مبتلا به نارسایی قلبی نقش شایانی در سلامت آن‌ها دارد
نارسایی قلبی یک بیماری طولانی مدت است، بنابراین بیماران باید متعهد به ایجاد تغییرات پایدار در سبک زندگی خود باشند و اطمینان حاصل کنند که رژیم درمانی و پرهیزات خود را به طور کامل دنبال می‌کنند. زمانی که دوستان و اعضای خانواده افراد مبتلا به نارسایی قلبی از آن‌ها حمایت می‌کنند، اجرای این تعهدات برای آن‌ها بسیار راحت‌تر می‌شود. 

مراقبان این مبتلایان باید بدانند که پیروی از رژیم‌های کم چرب، کم سدیم و بدون کلسترول تا چه اندازه برای این بیماران اهمیت دارد. هم‌چنین کنترل میزان داروهای مصرفی مبتلایان نیز بسیار حائز اهمیت بوده و بر عهده مراقبان است. مراقبان هم‌چنین باید به بیماران کمک کنند علائم خود را تحت نظر گرفته و بتوانند در صورت بدتر شدن علائم آن را اعلام کنند.

 سرانجام، مراقبین باید به خاطر داشته باشند که از خود نیز مراقبت کنند. آن‌ها باید از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند به شکل مناسبی از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مراقبت کنند و پشتیبانی لازم را به آن‌ها ارائه دهند.


۵) ابتلا به نارسایی قلبی به معنی مرگ حتمی نیست
برخی بیماران تشخیص نارسایی قلبی را به معنای مرگ خود می‌دانند اما خبر خوب این است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های موفقیت‌آمیز بسیاری در زمینه درمان نارسایی قلبی صورت گرفته است. در سال‌های اخیر داروهای جدید، دستگاه‌های جدید و روش‌های جدید جراحی برای مبتلایان به نارسایی قلبی ارائه شده است که منجر به کیفیت بالاتر زندگی و افزایش طول عمر برای آن‌ها شده‌اند.

لازم است بدانید کنترل نارسایی قلبی یک تعهد طولانی مدت است اما اگر رژیم درمانی خود را به طور کامل دنبال کنید و تغییراتی برای ایجاد سبک زندگی سالم اعمال نمایید می‌توانید با وجود ابتلا به نارسایی قلبی با کمترین دردسر و نگرانی زندگی کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد