سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۸
کد مطلب: 48630
۱

علائمی که می‌گویند همسرتان اضطراب دارد

علائمی که می‌گویند همسرتان اضطراب دارد
میگنا: برخی ازعادت‌های رفتاری به ما کمک می‌کنند تا همواره نظم ویژه‌ای را بر زندگی خود حاکم کنیم. اما عادت‌های معمولی هم وجود دارد که ناخواسته و بدون آن که متوجه آن باشیم هر روز آن‌ها را تکرار می‌کنیم. بروز این عادت‌ها  و کارهای به ظاهر پیش پا افتاده که ممکن است آنها را در افراد مختلف از جمله همسرتان مشاهده کنید، می تواند در اثر اضطراب ایجاد شده باشد.در ادامه به برخی از نشانه های اضطراب پنهان می پردازیم. 
 
هر صبح، همان صبحانه را می‌خورد
اگر در ابتدای هر روز با وجود انواع دیگری از موادغذایی، همسرتان خود را به خوردن دقیقا همان وعده غذایی که روز پیش مصرف کرده است وادار می‌کند و تغییر آن به یک شکنجه واقعی  برای او تبدیل می‌شود و ممکن است باعث عصبی شدن وی شود، این حالت می‌تواند نشانه یک اضطراب پنهان  باشد.

برای تضعیف این حالت و کاهش اضطراب، به او پیشنهاد دهید سعی کند برخی از مواد جدید را به صورت مرحله به مرحله به غذای خود اضافه کند. به عنوان مثال مقداری شکلات را روی نان تست ساده  ای که هر روز می خورد،  بیفزاید.

گاز گرفتن لب 
اضطراب احساس تنشی در فرد ایجاد می‌کند که این حس تنش باید آزاد شود. علائمی مانند جویدن ناخن و گازگرفتن لب یا پیچاندن مو‌ها به دور انگشتان، اضطراب درونی را نشان می‌دهد که با انجام این کار‌ها به طور ناخودآگاه در تلاش هستیم از شر آن خلاص شویم.


نمی‌تواند خارج از یک برنامه و یک لیست مشخص، عمل کند
هر نوع برنامه خاصی که فرد را منظم نگه می‌دارد و به او کمک می‌کند تا بر روی کار‌های خود متمرکز شوید بسیار عالی است. اما اگر فعالیت‌های روزانه برای مدتها  به مواردی که بیش از حد سختگیرانه است تبدیل شده، به گونه‌ای که هرگونه انحراف از آن باعث حمله پانیک یا هراس می‌شود، این حالت می‌تواند نشانه اضطراب با عملکرد بالا در او باشد. برای رهایی از این حالت به او پیشنهاد دهید سعی کند با تغییر برنامه زندگی این چارچوب را بشکند و در اجرای آن انعطاف پذیر باشد.

متوجه زمان نمی‌شود
اگر فرد زمان زیادی را صرف انجام کار‌ها می‌کند و به عنوان مثال برای مرتب کردن اتاق و قرار دادن هر چیزی در جای خود وقت زیادی صرف می‌کند و توجه بیش از حد به این موارد باعث می‌شود که متوجه گذر زمان نشود، این علائم نشان می‌دهد که او مبتلا به سطح بالایی از اضطراب است.

تمام شب بیدار می‌مانید
اگر اواخر شب است و شما در رختخواب هستید و همه چیز برای داشتن یک خواب مناسب آماده است، اما هنوز نمی‌توانید بخوابید، قطعاً اضطراب یکی از دلایل اصلی این حالت است. افرادی که دائماً نگران چیزی هستند و مبارزات درونی دارند و این امر باعث می‌شود نتوانند ذهن خود را آرام کنند، در حقیقت اضطراب عملکردی دارند.

قبل از زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شود
هنگامی که فرد به طور مداوم و بدون نیاز به زنگ ساعت صبح زود از خواب بیدار می‌شود، این حالت می‌تواند عادی باشد، زیرا برخی از ما به خواب کمتری نیاز داریم. به علاوه این حالت، می‌تواند به وجود استرس روانی هم اشاره کند.

به تعویق انداختن کار‌ها
هر کسی به دلیل تنبلی، ممکن است هر چند وقت یک بار وظایف خود را کنار بگذارد، اما برای افراد مبتلا به اضطراب، تعلل به یک عادت تبدیل می‌شود. افراد دارای اضطراب با عملکرد بالا بهانه می‌گیرند که "همه چیز به این شکل پیش می‌رود"، در حالی که دلیل واقعی آن ترس از انجام اشتباه کار یا حتی عدم انجام آن است.

در مورد مسائل جزئی مشاوره می‌خواهد
همه ما به مشاوره نیاز داریم و این امری کاملاً طبیعی است، اما نیاز مستمر به یک مشاور حتی در مواردی که چندان ضروری نیست نشان می‌دهد که ممکن است فرد مبتلا به اضطراب عملکردی باشد. از طرف دیگر، این حالت ممکن است نشانه اعتماد به نفس پایین و ترس از تصمیم گیری به تنهایی باشد که می‌تواند نشانه دیگری از اضطراب باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند