شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ / ۱۲:۰۷
کد مطلب: 5385
۰

تشخيص سرطان و بيماري‌هاي قلبي در چند دقيقه!

ایسنا: محققان يك شركت دانش بنيان مستقر در پارك علم و فناوري دانشگاه تربيت مدرس موفق به توليد كيت‌هاي تشخيصي نواري شدند كه قادر است در مدت 10 دقيقه بيماري‌هاي مختلف و اعتياد را تشخيص دهد. بابك فرشيد، كارشناس ميكروب‌شناسي و مديرعامل شركت توليد كننده اين كيت‌ها، با بيان اينكه اين كيت‌ها در تشخيص بيماري‌هاي قلبي، عفوني، سرطاني، مواد مخدر و تشخيص بارداري قابل استفاده است، اظهار كرد: تست‌هاي تشخيصي در موارد و بيماري‌هاي مختلف متفاوت است، به طوري كه تست اعتياد از طريق بزاق دهان، بيماري هاي قلبي و عفوني از طريق خون، سرطان از طريق خون و سرم و بارداري از طريق خون و ادرار صورت مي‌گيرد. وي با بيان اينكه ضريب اطمينان صحت كيتهاي تشخيصي ساخته شده بالاي 99 درصد است، افزود: از طريق اين كيت ها مي‌توان بارداري و مواد مخدر را در عرض سه دقيقه و بيماري‌هاي قلبي و سرطاني را بر حسب نوع آن حداقل در سه دقيقه و حداكثر در مدت 15 دقيقه شناسايي كرد.
فرشيد در خصوص تست PSA در بيماري‌هاي سرطاني، ‌تصريح كرد: تست PSA، مخصوص تشخيص سرطان پروستات است كه افراد بالاي 50 سال بايد هر سال حداقل دو مرتبه براي تشخيص اين نوع سرطان چك شوند و از آنجايي كه تست اين نوع بيماري نياز به زمان طولاني دارد با اين نوع كيت ها مي‌توان در حداقل زمان به وجود يا عدم وجود بيماري پي برد. به گفته وي در ساخت اين كيت‌ها از واكنش‌هاي آنتي ژن و آنتي بادي استفاده شده است كه برخي از آنها از شركت‌هاي توليد كننده داخلي خريداري شده‌اند. وي در خصوص ويژگي‌ها و مزاياي اين كيت‌هاي تشخيصي، خاطرنشان كرد: اين كيت‌ها در دماي محيط نگهداري مي‌شوند، همچنين قيمت آ‌نها ارزان بوده و سرعت جواب‌دهي آنها بسيار بالاست. فرشيد در پايان با بيان اينكه اين كيت‌ها در حال حاضر در بسياري از مراكز بهداشت در سراسر كشور از جمله تهران، شيراز، مشهد، همدان و... در حال استفاده است، خاطرنشان كرد: اين كيت‌ها از سوي وزارت بهداشت و نهادهاي بهداشتي بين‌المللي تاييد شده و از اداره كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، گواهي توليد دريافت كرده است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.