شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ / ۱۷:۲۲
کد مطلب: 7711
۰

ابلاغ نحوه استقرار نظام جديد آموزشي (3-3-6) توسط رئيس‌جمهور

  1390/10/11 يكشنبه براساس مصوبه شوراي عالي آموزش وپرورش مبتني بر بند 2 فصل هفتم سند تحول بنيادين انجام شد:
ابلاغ نحوه استقرار نظام جديد آموزشي (3-3-6) براي اجرا در مهرماه 91 توسط رئيس‌جمهور رئيس‌جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب آموزش و پرورش در هشتصد و پنجاه ويكمين جلسه اين شورا كه مبتني بر بند 2 فصل هفتم سند تحول بنيادين است، نحوه استقرار نظام جديد آموزشي (3-3-6) را براي اجرا در مهرماه 91 ابلاغ كرد. به گزارش میگنا به نقل از مركز اطلاع‌رساني و روابط‌عمومي وزارت آموزش وپرورش، در هشتصدو پنجاه و يكمين جلسه شوراي عالي آموزش وپرورش كه در روز سه‌شنبه 29 آذرماه 90 برگزار شد، نحوه استقرار نظام جديد آموزشي به تصويب رسيد.
براساس اين گزارش، در ماده واحد اين مصوبه آمده است: در اجراي مفاد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و بيانيه ماموريت آن مبني بر قرار 12 پايه تحصيلي (چهار دوره سه ساله) در ساختار نظام آموزش وپرورش، شوراي عالي آموزش وپرورش موارد زير را مصوب مي‌نمايد:

1-    ساختار نظام آموزشي كه داراي 12 پايه تحصيلي است، به دو دوره شش ساله ابتدايي و متوسطه تقسيم مي‌شود.

2-    استقرار ساختار جديد نظام آموزشي از سال تحصيلي 92-91 آغاز و هر سال دو پايه تحصيلي جديد براساس الگوي زير مستقر شود.



گفتني است، محتواي برنامه درسي پايه اول ابتدايي در سال تحصيلي 91-90 به منزله گام اول در استقرار جديد آموزشي تلقي مي‌شود.

3-  به منظور اجراي مطلوب ساختار جديد، وزارت آموزش و پرورش موظف است:

1-3- با تامين و بسيج منابع و امكانات و استفاده از نيروهاي توانمند و واجد شرايط زمينه دستيابي دانش‌آموزان را به تمامي ساحت‌هاي تعليم و تربيت فراهم آورد.

2-3- برنامه‌هاي خود را براي تحقق مفاد سند تحول بنيادين بويژه در زيرنظام‌هاي اصلي شامل برنامه درسي، تربيت معلم و تامين منابع انساني، راهبري و مديريت، تامين و تخصيص منابع مالي، تامين فضا، تجهيزات و فناوري ـ پژوهش و ارزشيابي را حداكثر ظرف يك سال تهيه و به تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش برساند.

3-3- با برگزاري دوره‌هاي آموزشي لازم و توانمندسازي معلمان ذي‌ربط، از سال تحصيلي 92-91 نظام دوري را به تدريج در دوره سه ساله اول ابتدايي اجرا كند.

4-3- همزمان با تغيير ساختار،‌ محتواي كتب درسي را براساس زيرنظام برنامه درسي مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش تغيير دهد.

4-    وزارت آموزش وپرورش پس ازيك سال از اجراي استقرار ساختار نظام آموزشي جديد، گزارش ‌عملكرد خود را به شوراي عالي آموزش وپرورش ارائه مي‌دهد و در صورت فراهم بودن شرايط و تصويب شورا مي‌تواند آن را در زمان كوتاه‌تر اجرا نمايد.

شايان ذكر است،  برابر مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي عالي آموزش و پرورش موظف به تعيين نحوه اجراي سند تحول بنيادين است و در اين راستا مصوبه هشتصدوپنجاه‌ويكمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مبني بر نحوه استقرار نظام جديد آموزشي (3-3-6) كه توسط رئيس‌جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ شد به امضاي دكتر احمدي‌نژاد، رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دكتر حاجي‌بابايي رئيس شوراي عالي و وزير آموزش و پرورش و مهدي نويد ادهم، دبيرشوراي عالي آموزش و پرورش رسيده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید