يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۴
کد مطلب: 14330
۰
۴

صدور مجوز سقط جنين بدون رضايت پدر

معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني كشور از صدور مجوز سقط جنين درماني بدون رضايت پدر خبرداد.


دكتر عبدالرزاق برزگر در اين باره گفت: بر اساس دستور‌العمل جديد سازمان پزشكي قانوني از ابتداي مهر امسال به تمامي مراكز ابلاغ شد كه حضور و رضايت مادر براي صدور مجوز سقط درماني كافي است و الزامي به گرفتن رضايت از پدر وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه در دستور‌العمل قبلي سقط درماني، حضور زوجين با مدارك شناسايي معتبر براي گرفتن مجوز ضروري بود، افزود: در قانون سقط جنين درماني تنها رضايت زن براي صدور اين مجور مطرح است و رضايت پدر در اين قانون ذكر نشده‌، در حالي كه پزشكي قانوني در تنظيم دستور‌المعل اوليه قانون سقط درماني، حضور پدر را هم براي صدور اين مجوز الزامي مي‌دانست به نحوي كه اگر پدر حضور نداشت، مادر بايد با دستور قضايي به پزشكي قانوني مراجعه مي‌كرد، همين موضوع مشكلاتي را براي برخي مراجعان ايجاد كرده‌ بود.

وي ادامه داد: از آنجا كه در قانون حضور پدر براي صدور مجوز سقط تصريح‌نشده، پزشكي قانوني نيز براي تسهيل در امور مردم با استعلام از اداره حقوقي و با بررسي‌هاي لازم، دستور‌العمل جديدي را تدوين و به مراكز پزشكي قانوني سراسر كشور ابلاغ كرد كه بر اساس آن حضور پدر براي صدور مجوز سقط درماني الزامي نيست.

برزگر با تاكيد بر اينكه دستور‌العمل جديد سقط درماني از اول مهر ماه سال جاري در تمامي مراكز پزشكي قانوني لازم‌‌الاجرا است، تصريح‌كرد: مطابق اين دستور‌العمل حضور مادر براي تكميل فرم درخواست براي صدور مجوز سقط درماني الزامي است.

معاون پزشكي و آزمايشكاهي سازمان پزشكي قانوني ضمن مناسب دانستن قانون فعلي سقط درماني به يادآوري موارد صدور مجوز در پزشكي قانوني پرداخت و گفت: خطر جاني براي مادر در صورت ادامه بارداري يا عقب افتاده و ناقص‌الخلقه بودن جنين به نحوي كه نگهداري آن براي مادر ايجاد حرج كند از جمله مواردي است كه در صورت وجود هر يك از آن‌ها با درخواست مادر با تشخيص سه پزشك متخصص و تأييد پزشكي قانوني، مجوز سقط درماني صادر مي‌شود البته به شرط آن كه سن حاملگي كمتر از چهار ماه پس از لقاح باشد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سلام من مهدی اغنده هستم این کار اصلا شدنی نیست چراکه باید زن از شوهر اجازه بگیرد نه از پزشک
من تزریقات چی هستم
حتما باید جلویش گرفته شود
خاهش دارم به این نظرم حتما رسیدگی بشود
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن