يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۹
کد مطلب: 19012
۰

چگونه با شیوع بیمار‌ی‌ها در مدارس مقابله‌ کنیم؟

ایسنا: به طور معمول در هر کلاس درس حدود 20 تا 30 دانش‌آموز چندین ساعت را در کنار هم می‌گذرانند و با یکدیگر ارتباط دارند و به دلیل این ارتباط نزدیک به سختی می‌توان از شیوع بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و بیماری‌های دیگر در بین آنها جلوگیری کرد اما با رعایت چند نکته ساده و در عین حال موثر می‌توان تا حد زیادی از انتقال میکروب‌ها در چنین محیط‌هایی جلوگیری کرد که عبارتند از:
- قبل از هر چیز دنبال کردن یک رژیم غذایی ساده و متعادل، نکته کلیدی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کودکان است. با مصرف انواع مختلفی از میوه‌ها و سبزی‌ها و پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده، قندی و صنعتی می‌توان به مقابله با میکروب‌هایی رفت که در طول سال تحصیلی کودکان را تهدید می‌کنند. برای مثال مصرف هویج، کرفس و سیب که مغذی هستند میان وعده مناسبی برای کودکان در ساعات مدرسه است.
- انجام فعالیت‌های بدنی به طور مداوم و سبک برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این والدین باید فرزندانشان را متقاعد کنند تا روزانه زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهند.
- خواب کافی نیز برای سلامت روان و جسم و پیشگیری از ابتلا به بیمار‌ی‌ها ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که در شبانه‌روز کمتر از هفت ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند. به نقل از Inland Valley News، همچنین به والدین توصیه می‌شود در کنار تغذیه کودکانشان با مقادیر کافی میوه و سبزی همچنین طبق نظر یک متخصص تغذیه برخی از مکمل‌های مهم و ضروری را نیز در تغذیه روزانه کودکان خود بگنجانند چون این کار تاثیر مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن کودک دارد و احتمال ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.