شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۸:۲۲
کد مطلب: 22436
۰

افزایش تماس‌های مردمی ‌برای مشاوره اچ.آی.وی مثبت با این اقدام

کلیپی که از تاریخ 10 آذرماه روز جهانی ایدز تاکنون در مانیتورهای مستقر در واگن‌های مترو در حال پخش و اجراست، از جمله برنامه‌های "باشگاه مثبت یاران مهر" است که در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه راه‌های انتقال و شیوه‌های پیشگیری و مواجهه با بیماری HIV+ در کنار پخش بروشور و گفتگوی چهره‌به‌چهره با مردم از روز جهانی ایدز آغاز شد.
(در همین زمینه: آموزش چهره‌به‌چهره ایدز در مترو تهران)

به گفته شیرازی، مدیر این باشگاه ادامه‌دار شدن پخش این کلیپ که هم‌ اکنون نیز بعضاً در مانیتورهای واگن‌های مترو قابل مشاهده است، ناشی از استقبال مردم از آن بوده است.

مدیر باشگاه مثبت یاران مهر در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهرخانه، گفت: این کلیپ کوتاه را در باشگاه مثبت یاران مهر امسال با استفاده از اطلاعات اولیه وزارت بهداشت تهیه کردیم که شامل چند تصویر در مورد راه‌های انتقال و پیشگیری HIV مثبت و تلفن‌های مراکز مشاوره وزارت بهداشت، و باشگاه مثبت بیمارستان امام خمینی (ره) بود. برای پخش آن در مترو تلاش‌ها و رایزنی‌های زیادی انجام شد و شهرداری تهران در این رابطه بسیار حمایت‌گر بود.

شیرازی در ادامه افزود: در هفته اول پخش این کلیپ در مترو که شروع آن مصادف با روز جهانی ایدز بود، در تماسی که با وزارت بهداشت داشتم، خبر از افزایش نجومی‌ روزانه 400 مورد تماس تلفنی در رابطه با این بیماری و مشاوره دریافت کردم که بسیار مسرت‌بخش بود. در واقع به این دلیل که حرف زدن از این بیماری تابوست و افراد به سختی در مورد آن صحبت می‌کنند و از طرف دیگر اطلاعاتی از مراکز موجود برای مشاوره ندارند، وجود چنین تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی در مورد این بیماری و مراکز مشاوره موجود بسیار راه‌گشاست؛ زیرا افراد بدون اینکه شناخته شوند، می‌توانند تماس بگیرند و راهنمایی دریافت کنند.
وی در نهایت تصریح کرد: این نوع از تبلیغات اگر در سطوح گسترده‌تر از مترو، یعنی رسانه ملی انجام شود، می‌تواند سطح بالایی از آگاهی‌رسانی در مورد این بیماری و امکانات موجود مشاوره برای مردم را ایجاد کند؛ کاری که انجام آن نیازمند حمایت مراکز دولتی و وزارت بهداشت با همکاری صدا وسیماست.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.