پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۶
کد مطلب: 10444
۰

هشدار دانشجویان ایرانی به اماراتی‌ها

   
انجمن‌ اسلامی ۴ دانشگاه جنوب کشور طی بیانیه‌ای خواستار اتخاذ موضع قاطعانه از سوی دستگاه دیپلماسی در قبال سخنان اخیر وزیر امور خارجه امارات شدند.


به گزارش فارس، انجمن‌های اسلامی دانشجویان چهار دانشگاه جنوب کشور  نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه امارات و اتحادیه عرب نوشتند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

آن روزی که دیکتاتور عراق با تحریک نارفیقان غربی خود نقشه تصرف سه روزه ایران اسلامی را در سر می‌پروراند به هیچ روی فکر نمی‌کرد که در آینده روزی، با خاطرات تلخ شکست‌های هشت ساله طناب اعدام را به گردن خود حس خواهد کرد.

وزیر امورخارجه امارات متحده عربی؛

به شما پیشنهاد می‌کنیم یک بار دیگر حوادث جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را مطالعه کرده و از سرنوشت صدام درس عبرت بگیرید. صدامی که عاقبت با طناب همان نارفیقان، تاکید می‌کنیم نارفیقان قلدر مآب غربی‌اش به دار رسوایی آویخته شد.

البته او صدام بود و ادعای رهبری جهان عرب؛ شما که در جهان عرب هم جایگاهی ندارید. این گونه ادعاها و برخوردها از سوی امارات مضحک و مسخره است.

بر کسی پوشیده نیست که تمام اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این خطه از خاک جمهوری اسلامی ایران برای حفظ تمامیت ارضی و سرزمینی و در چارچوب منافع ملی و حقوق حاکم ایران صورت می‌گیرد.

دیدار ریاست جمهوری ایران از جزیره ابوموسی نیز امری عادی مانند سفر ریاست جمهور به خوزستان و آذربایجان و... است و برداشت‌های همچون "تجاوزی وقیحانه " و "اشغال"  غلط و نابخشودنی است.

سران امارات نیز باید بدانند این گونه دخالت‌ها در امور داخلی ایران اسلامی بی‌هزینه نخواهد ماند چه اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز آنجا که پای منافع و حقوق قانونی در میان است پای میز مذاکره و مصالحه نمی‌نشیند.

پرواضح است که چنین اقداماتی در پی ایجاد حاشیه و خدشه وارد کردن به روند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و در پازل همان دیکتاتور معدوم رژیم بعث جای می‌گیرد که روزگاری دیکته روسای غربی خود را می‌نوشت و ما شما را از این دوستی با گرگ بر حذر می‌داریم.

اتحادیه عرب نیز توجه داشته باشد؛ که باید از چنین اظهارات غیرحقوقی و خلاف مقررات بین‌المللی دست بردارد. اگر اتحادیه عرب به دنبال حل بحران‌ها و تنش‌ها در منطقه است آنجا که مشکلی وجود ندارد و امری خلاف قانون صورت نگرفته اینگونه اقدامات خود بحران آفرین و تنش‌زاست.

مشکل اصلی امروز در جامعه عرب و اسلام مسئله بحرین و فلسطین و هزاران هزار خون ریخته شده در این راه است. اتحادیه عرب اگر به دنبال حل بحران است بهتر است از دخالت در امور داخلی سوریه دست بردارد و سران عربستان و امارات را به دلیل مداخله نظامی در بحرین و حمایت از آشوبگران سهه بکشانید.

ما دانشجویان خواهان موضع جدی دستگاه دیپلماسی کشور در پی این اقدام گستاخانه و بی شرمانه امارات، اتحادیه عرب و همچنین شورای همکاری خلیج فارس هستیم.

ما دانشجویان دانشگاه‌های جنوب ایران عزیزمان از تمامی دستگاه‌های مسئول انتظار داریم با تمام قدرت از حقوق تعریف شده کشور و نظام مقدس، در عرصه بین المللی دفاع کرده و به این کاخ نشین‌های حوزه خلیج فارس که تنها سرمایه قابل اتکایشان نفتشان است نشان دهند نمی‌توانند با ملت بزرگ ایران در عرصه سیاست‌های منطقه‌ای به منازعه برخیزند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان         - کاریکاتور
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مجوزهای نظام روانشناسی از یکم خرداد الکترونیکی می شود
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...