چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۰۰:۳۰
کد مطلب: 17537
۰

علم ژنتیك جلوی تولد نوزاد موقرمز را گرفت

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری تلگراف، در این آزمایش تمام ژن‌های پدر و مادر مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود ژن MC1R وجود نداشته باشد.
این ژن عامل اصلی تولد نوزادانی با موهای قرمز و صورتی پر از كك و مك است. مهمترین نگرانی مادران و پدران قبل از تولد فرزند، نقص‌های ژنتیكی نادر است. متخصصان بر این باورند كه با توسعه علم ژنتیك می‌توان به بسیاری از این نگرانی‌ها خاتمه داد و از تولد نوزادان بیمار جلوگیری كرد.
نكته جالب توجه این است كه این آزمایش پیچیده ژنتیكی توسط بزاق دهان مادر و پدر انجام می‌شود و نیازی به نمونه گیری خونی وجود ندارد. وجود سه ژن MC1R منجر به تولد نوزاد موقرمز می‌شود و چنانچه پدر و مادر یا هردو حتی یكی از این 3 ژن را داشته باشند از آن آگاهی می‌یابند.
افراد موقرمز علاوه بر مشكلات اجتماعی گرفتار مشكلاتی جسمانی نیز هستند. این افراد بیشتر در معرض بیماری پوستی ملانوم قرار دارند. تحقیقات اخیر انجام شده توسط انجمن دندانپزشكی آمریكا نشان می‌دهد كه این افراد نسبت به درد حساس‌ترند و حین عمل جراحی به داروی بی‌حسی قوی‌تری نیاز دارند. طبق آخرین آمارگیری وزارت جهانی بهداشت، 5 درصد افراد سراسر دنیا دچار این عارضه هستند.
جالب است بدانید كه هنوز بانك های اسپرم در بسیاری از كشورها، از دریافت اسپرم افراد مو قرمز خودداری می‌كنند. در اروپای دوره تاریكی یا قرون وسطی كه علم و مبانی علمی كاملا نابود و جهل و نادانی مستولی شده بود افراد موقرمز را جادوگر نسبت داده و آنها را می سوزاندند.
قرون وسطی كه به دوره تاریك اندیشی و علم گریزی معروف است به مقطع زمانی پایان امپراتوری روم در قرن پنجم میلادی تا سقوط قسطنطنیه و پایان امپراتوری رم شرقی (یا بیزانس) در سال ۱۴۵۳ میلادی بازمی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند