يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۶
کد مطلب: 2435
۰

امكان تحصيل همزمان دانشجويان در دو رشته، در دست بررسي است

معاون آموزشي وزارت‌علوم، تحقيقات‌ و فناوري درباره امكان تحصيل همزمان دانشجويان در2 رشته بدين معني كه دانشجويان تمام‌وقت دانشگاه‌ها بتوانند همزمان با رشته تحصيلي خود در يك رشته نيمه حضوري در دانشگاه پيام نور نيز تحصيل كنند، اظهاركرد: اخيرا اين موضوع در شوراي‌عالي برنامه‌ريزي مطرح است، اما با تحصيل همزمان فعلا موافقت نشده است. دكتر حسين نادري‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: در زمينه تحصيل همزمان دانشجويان در2 رشته قرار شد كه كارشناسي بيشتري شود و بررسي‌هاي لازم انجام شود تا نهايتا تصميم گيري صورت گيرد. وي تصريح كرد: وزارت‌ علوم مجوز تحصيل همزمان در دو رشته را در مورد دانشجويان المپيادي صادر كرده و هنوز در اين زمينه براي ساير دانشگاه‌ها و دانشجويان مجوزي را صادر نكرده است.
تحصيل همزمان در دو رشته موجب افزايش كارآفريني و بازاريابي مي‌شود به گزارش ايسنا، دكتر حسن زياري رييس دانشگاه پيام نور نيز پيش از اين در خبري به ايسنا اعلام كرده بود كه دانشجويان تمام‌وقت دانشگاه‌ها مي‌توانند همزمان با رشته تحصيلي خود در يك رشته نيمه حضوري در دانشگاه پيام نور تحصيل كنند. وي با بيان اينكه كليات تحصيل همزمان دانشجويان در دو رشته مورد تصويب قرار گرفته است، گفت: نحوه اجراي اين موضوع و آيين نامه آن در معاونت آموزشي وزارت علوم در دست بررسي است. وي افزود: پيشنهاد ما اين است كه تمام دانشجويان تمام وقت دانشگاه‌هاي دولتي بدون شركت مجدد در كنكور بتوانند در رشته‌اي ديگر در دانشگاه پيام نور به صورت نيمه حضوري ادامه تحصيل دهند. همچنين دانشجويان دانشگاه‌هاي غيردولتي تمام وقت نيز با شركت در دوره‌هاي فراگير دانشگاه پيام نور بتوانند در رشته دومي به صورت نيمه‌حضوري ادامه تحصيل دهند. رييس دانشگاه پيام نور با بيان اينكه چگونگي و نحوه پذيرش اين دانشجويان و تحصيل همزمان آنان در دو رشته هنوز مشخص نيست و آيين نامه آن در دست بررسي است، گفت: اين پيشنهاد مطرح است تا دانشجوياني كه در آينده كنكور شركت مي‌كنند، بتوانند علاوه بر رشته خود رشته دومي را به صورت نيمه‌حضوري براي تحصيل در دانشگاه پيام نور انتخاب كنند. به گفته وي، امكان تحصيل همزمان در دو رشته در مرحله اول براي دانشجويان كارشناسي در نظر گرفته مي‌شود و اين موضوع به دليل ظرفيت بالا در دانشگاه است. زياري اظهاركرد: تحصيل همزمان در دو رشته موجب افزايش كارآفريني و بازاريابي مي‌شود و در اين روش دانشجو خود هزينه تحصيلش را تامين مي‌كند. وي خاطرنشان كرد: دانشجويان براي تحصيل در رشته دوم نيمه حضوري در دانشگاه پيام نور معافيت سربازي نخواهند داشت.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...