دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۶
کد مطلب: 58458
۰
شانس بروز

رفتارهای مجرمانه در نوجوانان تک والد

گزارشی از یک پژوهش در سوئد
رفتارهای مجرمانه در نوجوانان تک والد
نتایج یک پژوهش جدید نشان از آن دارد که نوجوانانی که به دلیل جدایی والدین شان، مجبورند تنها با یک والد زندگی کنند و یا در کنار ناپدری یا نامادری روزگار بگذرانند، بیشتر به رفتارهای مجرمانه دچار می شوند.
بر اساس مطالعه جدیدی که با هدایت محققانی از دانشگاه مالموی سوئد انجام شده است، نوجوانانی که در خانواده های تک والد یا ترکیب های پدر-نامادری و یا مادر-ناپدری زندگی می کنند، نسبت به آن هایی که با پدر و مادر واقعی خود زندگی می کنند، احتمال بیشتری دارد که دچار بزهکاری و رفتارهای خلاف و مجرمانه شوند.

در این خصوص، پیشتر نیز مطالعاتی انجام شده بود، ولی در آن ها تعداد ترکیبات مورد استفاده محدود بوده و لذا نتایج آن ها نیز با محدودیت هایی مواجه بوده است.
در مطالعه جدید، محققان از داده‌های چهار نظرسنجی مقطعی که بین سال‌های 2016 و 2019 در جنوب سوئد انجام شده بود، استفاده کردند.
این اطلاعات خودگزارشی در مورد 9 رفتار بزهکارانه مختلف ازجمله دزدی از مغازه، ترسیم گرافیتی بدون اجازه روی دیوار و یا سرقت از اشخاص بوده اند که از حدود 4000 نوجوان 14 و 15 ساله به دست آمده بودند.
در میان شرکت‌کنندگان در این مطالعه، آن هایی که هم زمان با مادر و پدر خود زندگی می‌کردند نسبت به آنهایی که تنها با یکی از والدین و یا به همراه ناپدری یا نامادری خود زندگی می کردند، به میزان کمتری درگیر بزهکاری و اعمال مجرمانه شده بودند.
در این میان، ترتیبات نامتقارنی که در آن ها یکی از والدین، شریک جدیدی را برای زندگی خود برگزیده بود، با بزهکاری بیشتری همراه بود.
محققان سوئدی مجری این طرح تحقیقاتی می گویند: این مطالعه نشان می دهد که ما در جوامع خود لازم است به سمت استفاده از طبقه بندی های دقیق تر ساختار خانواده در رابطه با بزهکاری برویم و دانش خود را در مورد گروه نوجوانانی که بین والدین جابجا می شوند افزایش دهیم.
 این یافته ها که ابعاد جدیدی از عمق روانی تبعات جدایی پدر و مادر بر فرزندان را نشان می دهند، در مجله معتبر و دسترسی آزاد PLOS ONE منتشر شده اند.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.