پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
کد مطلب: 60659
۳
ترجمه از سارا حق بین

تاب آوری اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه

باشگاه تاب آوری
تاب آوری اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه
تاب آوری اجتماعی به حضور و فعالیت های نیروهای داوطلب هم ، وابسته است داوطلب شدن برای انجام کارهای نیک، یکی از رفتارهای بزرگ منشانه است.
اینکه بدون هیچ توقعی برای کسی یا چیزی وقت بگذاری و منفعتی را به دیگری برسانی. امروزه با زندگی‌های پرمشغله، یافتن زمانی برای انجام امور داوطلبانه دشوار است. با این حال، مزایای کار داوطلبانه بسیار زیاد است؛ از جمله یافتن دوستان، ارتباط با جامعه، یادگیری مهارت‌های جدید و حتی پیشرفت شغلی؛ همچنین بهبود سلامت روانی و جسمی، کاهش استرس و افسردگی، تحریک ذهنی و ایجاد احساس هدفمندی.

به عنوان یک نمونه واقعی، هلند از کشورهایی است که مفهوم فعالیت‌های داوطلبانه عمیقاً در آن به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر نگوییم همه، اما می‌توانیم بگوییم بیشتر مردم از پیر و جوان کار داوطلبانه می‌کنند؛ حتی اگر آن کار خریدن یک بسته نان برای پیرزنی باشد، یاددادن ریاضی به کودکان، نقاشی کردن دیوار یک مدرسه، هدایت کردن صندلی چرخ‌دار یک پیرمرد، آشپزی به جای یک مادر پرمشغله و یا هر چیز دیگر.
آنها برای هر کار داوطلبانه‌ای قرارداد می‌بندند و متعهد می‌شوند و اگر روزی نتوانند آن کار را انجام دهند باید حتماً قبل از آن مانند یک کار واقعی مرخصی بگیرند.

در پایان کار داوطلبانه با یک بسته پنیر یا یک شیشه مربا یا یک دسته گل از آنها قدردانی می‌شود. انها کار داوطلبانه را بدون طمع پاداش انجام میدهند .کار داوطلبانه به مثابه یک درمان، به مثابه کمک نه به دیگری، بلکه کمک به خویشتن است؛ کار داوطلبانه حال آدم را بهتر می‌کند، فرصت‌های تازه ایجاد می‌کند و به فرد احساس ارزشمندی و مفید بودن می‌دهد. داوطلب بودن برای کارهای خوب یک قدرت است، پس منتظر دیگران نباش، وقتی هیچ‌کس برای بهتر کردن زندگی داوطلب نیست تو داوطلب باش.

    کار داوطلبانه شما را به دیگران متصل می‌کند.
    کار داوطلبانه به شما این امکان را می‌دهد که به جامعه خود متصل شوید و آن را به مکانی بهتر تبدیل کنید. حتی کوچکترین کارها می‌تواند تفاوت واقعی در زندگی افراد، حیوانات و سازمان‌های نیازمند ایجاد کند. اختصاص وقت خود به عنوان یک داوطلب به شما کمک می‌کند دوستان جدیدی پیدا کنید، شبکه خود را گسترش دهید و مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنید.
    کار داوطلبانه برای ذهن و بدن شما مفید است.
    کار داوطلبانه به مقابله با اثرات استرس، خشم و اضطراب کمک می‌کند. هیچ چیز بهتر از یک ارتباط معنادار با فرد دیگر استرس را از بین نمی‌برد. کارهای داوطلبانه شما را در تماس منظم با دیگران نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند تا یک سیستم حمایتی قوی ایجاد کنید که به نوبه خود از شما در برابر افسردگی محافظت می‌کند. کمک کردن به دیگران لذت بسیار زیادی را به همراه دارد. هر چه بیشتر ببخشیم، احساس خوشبختی بیشتری می‌کنیم. کار داوطلبانه باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. انجام کارهای خوب برای دیگران و جامعه حس طبیعی موفقیت را ایجاد کرده و هر چه نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید، داشتن دیدگاه مثبت نسبت به زندگی و اهداف آینده بیشتر می‌شود.
    کار داوطلبانه باعث شادی و رضایت در زندگی شما می‌شود.
    داوطلب شدن یک راه سرگرم کننده و آسان برای کشف علایق است. انجام کار داوطلبانه‌ای که به نظر شما معنادار و جالب است، می‌تواند یک فرار آرامش‌بخش و پرانرژی از روال روزمره کاری یا تعهدات خانوادگی شما باشد. کار داوطلبانه همچنین خلاقیت، انگیزه و بینش جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند به زندگی شخصی و حرفه‌ای شما منتقل شود.

بنا بر همین گزارش از میگنا سلامتی محور توسعه است با گسترش مشارکت های داوطلبانه و تعامل با مردم و تمامی آحاد جامعه و در نهایت ایجاد فضا برای مشارکت جامعه است، که جامعه ای سالم و توسعه پایدار خواهیم داشت. سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۵، ۵ دسامبر (۱۴ آذر) را «روز جهانی داوطلب» معرفی کرد.
این روز بهانه‌ای شده است برای تجلیل از داوطلبان و تشویق سایرین به پیوستن به گروه‌های داوطلب و تشکل‌های مردمی که بنوعی در فعالیت ها و مسئولیت های  اجتماعی نقش ایفا میکنند

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.