دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
کد مطلب: 60844
۰
نیروانا محمدحسینی

تشخیص بیماری های اعصاب با تلفیق هوش مصنوعی و ژنتیک

سلامت روان، بخش مهمی از سلامت عمومی هر فرد محسوب می شود
تشخیص بیماری های اعصاب با تلفیق هوش مصنوعی و ژنتیک
تشخیص بیماری های اعصاب با تلفیق هوش مصنوعی و ژنتیک
سلامت روان، بخش مهمی از سلامت عمومی هر فرد محسوب می شود و تشخیص مشکلات عصبی و اختلالات روحی می تواند نقشی مهم در بهبود کیفیت زندگی انسان داشته باشد. محققان به تازگی موفق به ایجاد روشی جدید برای تشخیص این اختلالات شده اند که بر اساس تلفیق هوش مصنوعی و دانش ژنتیک ایجاد شده است.
یادگیری عمیق هوش مصنوعی در بسیاری از رشته ها به عنوان یک ابزار تشخیصی جدید بالقوه استفاده می شود. نتایج یک مطالعه تشخیصی جدید نشان می‌دهد که چگونه یادگیری عمیق هوش مصنوعی می‌ تواند تشخیص ‌های اختلال روانی را بر پایه داده‌ های ثبت ژنتیک و سلامت پیش ‌بینی کند.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت،در سال ۲۰۱۹، حدود ۹۷۰ میلیون نفر یا  به عبارتی یک هشتم مردم جهان با یک اختلال روانی زندگی می کردند.
در سال ۲۰۲۰ و در پی همه گیری کرونا، این آمار افزایش قابل توجهی داشته و نشان دهنده ۲۶ درصد افزایش در اختلالات اضطرابی و ۲۸ درصد افزایش در اختلالات افسردگی اساسی در سراسر جهان است.
تیمی از محققان بیمارستان دانشگاه کپنهاگ دانمارک به بررسی این موضوع پرداخته و اعلام کردند: تشخیص و درمان اختلالات روانی به دلیل فقدان نشانگرهای عینی فعلی مورد نیاز برای ارائه راهبرد تشخیص و درمان دقیق‌ تر مختل شده است.
به همین دلیل دانشمندان یک مدل یادگیری عمیق هوش مصنوعی برای پیش بینی تشخیص و شدت اختلالات روانی به منظور تشخیص دقیق اختلالات عصبی و روانی ایجاد کردند.به گزارش سیناپرس، طی این پژوهش، محققان طیف وسیعی از اختلالات روانی از جمله اختلال افسردگی اساسی، اختلال طیف اوتیسم، اختلالات اسکیزوفرنی و اختلال نقص توجه/بیش فعالی را مورد بررسی قرار دادند.
 برای ایجاد مدل هوش مصنوعی، داده های بیش از ۶۳ هزار و ۵۰۰  فرد مختلف مورد استفاده قرار گرفته و داده‌های مورد استفاده برای این مطالعه شامل اطلاعات ثبت ملی سلامت، ژنتیک، اندازه‌ گیری مربوط به تولد و تاریخچه تشخیصی خاص بیمار و سابقه خانوادگی آن ها است.
در نتیجه گیری نهایی این مطالعات عنوان شد: دسته بندی تشخیصی خاص در گروه اختلالات روانی را می توان در یک مدل تشخیصی چندگانه شامل یک گروه کنترل جمعیت نمونه گیری تصادفی پیش بینی کرد.
به گفته محققان، این مطالعه تشخیصی نشان می‌دهد:ترکیبی از داده‌های ژنتیک و ثبت سلامت می ‌تواند برای پیش ‌بینی تشخیص اختلال روانی و پیشرفت اختلال در محیط بالینی مرتبط و متقابل تشخیصی قبل از ارزیابی بالینی استفاده شود شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Psychiatry منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.


 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ