دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
کد مطلب: 62055
۰

چه میزان از مردم دچار افسردگی هستند

از هر پنج بزرگسال یک نفر در دوره ‌ای از زندگی خود به افسردگی مبتلا شده است
چه میزان از مردم دچار افسردگی هستند
افسردگی را می توان یک بیماری رایج در سراسر جهان بشمار آورد  بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده منتشر شد، پژوهشگران دریافتند: تقریباً از هر پنج بزرگسال یک نفر در دوره ‌ای از زندگی خود به افسردگی مبتلا شده است.شیوع افسردگی می تواند تبعاتی جدی در سلامت جامعه داشته باشد.

افسردگی را می توان یک بیماری رایج در سراسر جهان محسوب کرد که افراد مختلفی را در گروه های متفاوت سنی و جمعیتی درگیر کرده است. این گزارش نشان می ‌دهد؛ ۱۸.۴ درصد از افراد مورد مطالعه قرار گرفته شده، مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده ‌اند، اما این میزان به طور قابل ‌توجهی بر اساس محل زندگی و جغرافیای جوامع، متفاوت است.

طی این پژوهش، محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده با کمک پژوهشگران موسسه علم و آموزش Oak Ridge در تنسی به بررسی شیوع افسردگی پرداختند. در گزارش منتشر شده توسط این تیم مطالعاتی عنوان شد: بررسی های ما نشان می دهد تغییرات جغرافیایی قابل توجهی در شیوع افسردگی وجود دارد. این گزارش تخمین ‌های کنونی از شیوع ملی، ایالتی و روستایی را بین بزرگسالانی ارائه می‌کند که تشخیص افسردگی مادام العمر را گزارش می ‌کنند.

در این میان نکته بسیار مهم، وجود شکاف جنسیتی در میزان ابتلا به افسردگی است، زیرا شواهد نشان می دهد: زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی شده و بر اساس آمارها، تقریباً از هر چهار زن یک نفر مبتلا به افسردگی تشخیص داده شد، در حالی که این رقم در مردان کمی کمتر از ۱۳ و نیم درصد بود.

علاوه بر این موارد ، شواهد همچنین نشان می دهد: یک شکاف سنی در این حوزه وجود دارد و جوانان بیشتر از افراد میانسال و کهنسال با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند. گفتنی است گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال  با بیش از ۲۰ درصد، بیشترین میزان افراد افسرده را به خود اختصاص می دهد در حالی که ۱۴.۲  از بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر با پدیده افسردگی مواجه هستند.

دکتر ربکا برندل، رئیس انجمن روانپزشکی آمریکا که در این تحقیقات جدید شرکت نداشت، در رابطه با موضوع فوق گفت: این واقعیت که مردم پس از زمان طولانی قرنطینه کرونا و شرایط ناشی از استرس و انزوای باورنکردنی افسرده ‌تر و در حال مبارزه  با این پدیده هستند هستند، شاید تعجب ‌آور نباشد.

به باور این متخصص، تاثیرات ناشی از حدود سه سال مبارزه جهانی با کرونا گذشته اثرات ماندگاری بر سلامت جسمانی ما، به طور ویژه سلامت روان افراد مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از آسیب های جسمی را ایجاد و شرایط عادی را مختل کرده است.
 شیوع افسردگی می تواند تبعاتی جدی در سلامت جامعه داشته باشد و به همین دلیل دولت ها باید اقدامی اساسی برای این موضوع در دستور کار قرار دهند.
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن