جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
کد مطلب: 62439
۴
۳
بازگشت همه بسوی اوست

دکتر منوچهر موتمنی طباطبایی درگذشت

دکتر منوچهر موتمنی طباطبایی درگذشت
 دکتر منوچهر موتمنی طباطبایی دار فارنی را وداع گفت.

یکی از مفاخر و بزرگان حقوق کشور، دکتر منوچهر موتمنی طباطبایی پس از یک عمر تلاش پرثمر در عرصه حقوق و حقوق عمومی زمین خاکی را وداع گفته و به دیار باقی واصل شدند.

استاد موتمنی طباطبایی صاحب پژوهش های ارزنده ای در حقوق اداری، حقوق اساسی، حقوق بشر، تاریخ حقوق و حقوق تطبیقی در زبان های فارسی و فرانسوی بوده اند.

ایشان همچنین سالیان دراز در کسوت معلمی دانشگاه در تربیت نسل‌های مختلفی از دانشجویان تلاش نمودند که امروزه برخی از آنها خود از بهترین استادان دانشکده‌های حقوق ایران زمین هستند. میگنا رسانه سلامت روان کشور در گذشت است استاد گرانقدر به خانواده محترم ایشان و جامعه دانشگاهی کشور بویژه اصحاب علوم انسانی و استادان و دانشجویان رشته حقوق تسلیت می‌گوید.

منوچهر موتمنی طباطبایی در سال ۱۳۰۳در شهر تبریز در خانواده‌ای که هدایت آن را پدری فرهیخته و تحصیل کرده بر عهده داشت دیده به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر خود سپری کرده و در سال ۱۳۲۱ به دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۲۴ با ارائه رساله‌ای با موضوع «سیستم تمرکز و عدم تمرکز اداری» زیر نظر کریم سنجابی موفق به کسب درجه کارشناسی حقوق قضایی شد.

 تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر خود سپری کرده و در سال 1321 به دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران راه یافت و در سال 1324 با ارائه رساله‌ای با موضوع "سیستم تمرکز و عدم تمرکز اداری" زیر نظر مرحوم دکتر سنجابی موفق به کسب درجه کارشناسی حقوق قضایی شد.

پس از دانش آموختگی درمقطع کارشناسی جهت تحصیل در مقطع دکتری عازم فرانسه شد و تحصیل را در دانشگاه سوربن پاریس پی گرفت.در سال 1330 پس از دفاع از پایان نامه خود با موضوع بررسی تاریخی حقوق عمومی ایران باستان از ابتدا تا اوایل دوره ساسانیان موفق به اخذ درجه دکتری شده و به ایران بازگشت.

دکتر موتمنی طباطبایی در سالهای تحصیل در فرانسه در زمینه تاریخ حقوق نیز مطالعاتی داشته و مدرک دیپلم این رشته را اخذ نمودند و پس از بازگشت به ایران با تصویب دانشگاه تهران، تدریس در رشته تاریخ ایران در دانشگاه تبریز را از سال 1331 آغاز کردند و در کنار آن نیز به وکالت و مشاوره حقوقی سازمان بهداشت استان آذربایجان اشتغال داشتند.

ایشان در سال 1333 ازدواج کرده که حاصل این پیوند یک فرزند دختر است.

مؤتمنی طباطبایی در سالهای تحصیل در فرانسه در زمینه تاریخ حقوق نیز مطالعاتی داشته و مدرک دیپلم این رشته را اخذ نمودند و پس از بازگشت به ایران با تصویب دانشگاه تهران، تدریس در رشته تاریخ ایران در دانشگاه تبریز را از سال ۱۳۳۱ آغاز کردند و در کنار آن نیز به وکالت و مشاوره حقوقی سازمان بهداشت استان آذربایجان اشتغال داشتند .
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United Kingdom
مرد افسانه ای حقوق ایران بود نام ش ابدی است
Iran, Islamic Republic of
یه صد سال دیگه طول میکشه یکی عین دکتر طبابایی موتمنی در فضای حقوقی این مملکت طلوع کنه روحش شاد انگار که دنیا بر سر حقوقدانان این مملکت خراب شد یا حق خدا بیامرزدش
دکترامین امینی زارع
Romania
درگذشت استاد فرزانه و ارجمند جناب آقای دکتر مؤتمنی طباطبایی را خدمت تمامی دوستداران و اساتید علم حقوق ؛ وکلای دادگستری و جامعه حقوقی و خاندان محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.