شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۹
کد مطلب: 62474
۳
۲
کوچینگ زیبایی، روانشناسی یا مشاوره دادن نیست

کوچ زیبایی چیست ؟ بیوتی کوچ کیست ؟

کوچ زیبایی با منتور، مشاور و مربی تفاوت دارد.
کوچ زیبایی چیست ؟ بیوتی کوچ کیست ؟
کوچ زیبایی چیست ؟ بیوتی کوچ کیست ؟ کوچینگ زیبایی بیشتر بر اثرات وقایع گذشته و حال تاکید می‌شود در کوچینگ زیبایی، کلاینت‌ها که اغلب سالن دار و زیباگر هستند تشویق می‌شوند هرچه زودتر به سمت اهداف خویش ساختارمند و با برنامه حرکت کنند کوچینگ به زیبایی تمام، برترین مفاهیم مربوط به کسب و کار و  بیزینس، روانشناسی، فلسفه، ورزش و معنویت را با یکدیگر ادغام کرده است. افراد به عنوان یک کوچ به کلاینت‌های خود کمک می‌کنند تا پاسخ سوالات را از دورن خود بیابند و هرگونه تشویق و جسارت لازم در آنها تقویت می‌شود براین اساس میتوان گفت کوچینگ عبارت است از مکالمه بین یک کوچ و یک کلاینت با هدف کمک به کلاینت برای کسب یک زندگی لذت بخش.
کوچ‌ زیبایی نوعی مشارکت ادامه دار بین خود و مشتریان ایجاد می‌کنند تا نتایج درخشانی در زندگی فردی و حرفه‌ای مشتریان ایجاد شود.

کوچ زیبایی کیست ؟
کوچ زیبایی با منتور، مشاور و مربی تفاوت دارد. افراد به عنوان یک کوچ به کلاینت‌های خود کمک می‌کنند تا پاسخ سوالات خود را در دورن خود جستجو کنند و هرگونه تشویق و جسارت لازم در آنها تقویت می‌شود.
در واقع کوچینگ زیبایی فرآیندی است که با کاربران خود کمک میکند تا تشخیص دهند چه چیزهایی خیلی مهم هستند، اهداف ارزشمندی ایجاد کنند، یک طرح عملی قابل اجرا را دنبال کنند، ساختارهایی را تنظیم کنند و برای موفقیت خود مسئولیت پذیر باشند و دیدگاه‌های آنها در برابر محدودیت‌هایی که دارند، به چالش کشیده می‌شود.
کلاینت زیبایی کیست ؟
اغلب مشتریان، کوچ ها را برای توسعه فردی یا حرفه‌ای خود در امر زیباگری استخدام می‌کنند. افراد به عنوان یک کلاینت این فرصت را دارند که مسائل را به روشی بسیار عمیق و موشکافانه زیر سوال ببرند. به زودی کشف خواهند کرد که چگونه به خویشتن و به جهان و یا به کسب و کارخود  نگاه کنند، از چه چیزی الهام بگیرید و بدانند کدام دسته از ایده‌ها منجر به توقف پیشرفت خواهند شد. در واقع به عنوان یک کلاینت، همه چیز  بسیار شفاف و متعدل پیش خواهید رفت.

فلسفه کوچینگ
فلسفه اساسی کوچینگ زیبایی این است که همه کاردان و خلاق هستند و دارای انرژی و توانایی‌های منحصربفردی هستند این افراد می‌توانند در کمک و هدایت دیگران در صنعت و کسب و کار زیبایی همراه و حامی کلاینت باشد،  بدینگونه افراد جوان و تازه وارد به  صنعت زیبایی خیلی سریع‌تر  و با صرف زمان کمتری به هدف خود نزدیک خواهند شد.
نظریه‌های روانشناسی نوین و اولیه همچون نظریه روانشناسی مثبت و روش‌های مبتنی بر راه حل، طرفدار کوچینگ زیبایی هستند در کوچینگ زیبایی  بخوبی میتوان از کوچینگ شناختی رفتاری برخوردار بود در واقع این نظریه‌ها به تغییر رفتار تمرکز دارند
کوچینگ زیبایی و روانشناسی
کوچینگ زیبایی، روانشناسی یا مشاوره دادن نیست. در مشاوره و روانشناسی، تمرکز بر درمان انواع مشکلات روانی و اختلال شخصیتی است و معمولا به میزان زیادی رویکرد اصلی، واکاوی و نگاه به گذشته فرد است. اما کوچینگ زیبایی یک فرایند درمانی نیست، بلکه یک فرآیند ارتقای کیفیت و تحول شخصی و یا کسب و کاربشمار می آید.
یکی از مهم ترین تفاوت‌های روانشناسی با کوچینگ زیبایی این است که در روانشناسی بیشتر بر اثرات وقایع گذشته و حال تاکید می‌شود ولی در کوچینگ زیبایی، کلاینت‌ها که اغلب سالن دار و زیباگر هستند تشویق می‌شوند هرچه زودتر به سمت اهداف خویش ساختارمند و با برنامه حرکت کنند روانشناسان بیشتر با افرادی سروکار دارند که نوعی خلاء عاطفی را تجربه کرده‌انداما کوچینگ زیبایی مبتنی بر توانایی و دارایی های شما خواهد بود
کوچ‌ زیبایی با افرادی سروکار دارند که از نظر عاطفی سالم بوده و دوست دارند به سطوح بالاتری در رشد و توسعه فردی یا کسب کار دست یایند. کوچنگ زیبایی برای رشد و توسعه، به گذشته افراد توجه ندارد. فعالیتی اقدام محور است و تمرکز بر روی توسعه افراد برای رسیدن به کسب و کار و توسعه مورد نظر آن است .
اگر با گذشته افراد سروکار داشت، این روانشناسی است. مثلا فردی در گذشته اعتیاد به مواد مخدر داشته و اکنون از نظر روحی آسیب دیده است و روانشناس سعی می‌کند با یادآوری گذشته و عواقبی که برای او رقم خورده او را از این کار منع و سلامت روحی و روانی وی را تضمین کند.

کوچینگ و مشاوره
با اینکه کوچینگ و مشاوره زیبایی تا حدودی همپوشان و شبیه به نظر می آیند، ولی تفاوت‌‌های مهمی بین این دو مقوله وجود دارد. مشاور، معمولا فردی است که در حوزه خاصی تبحر دارد و بیشتر به ارائه راه حل در مساله‌ای تمرکز دارد. مشاور زیبایی با کلاینت‌ها همکاری می‌کند تا مشکل آنها را حل کرده و وقتی این مساله از بین برود همکاری مشاور با کلاینت تمام خواهد شد.
در واقع، مشاور زیبایی خارج از خوزه تخصصی خود با کلاینت هیچگونه همکاری خاصی نخواهد داشت در مقابل کوچ‌ها نگرشی و طرحی کلی دارند و از رویکردی جامع برخوردار هستند  مثلا، موقعیت مورد نظر را به همراه کلاینت بررسی کرده و دوش به دوش کلاینت خود حرکت می‌کند از جانب دیگر کوچ زیبایی لزومی ندارد که خودش یک کارشناس در کسب و کار کلاینت باشد. خود کلاینت، کارشناس زیبایی و در این امر صاحب تجربه و کسوت است. کوچ به همراه کلاینت و با استفاده از دانش و تخصص خود او به بررسی شرایط و ارائه راه حل خواهد پرداخت.

کوچینگ و منتورینگ
منتور زیبایی اغلب تجربه بیشتری نسبت به کلاینت‌ خود دارد و بایستی هم به این گونه باشد منتور زیبایی همه دانش و تخصص خود را ارزانی می‌کند و هم در نقش مشاور ظاهر شده و هم می‌تواند افراد را راهنمایی کند. آموزش‌های منتور هم رسمی و هم غیر رسمی است. منتور زیبایی یک متخصص واقعی و با تجربه در امر زیبایی است او صاحب تجربه و پیشکسوت در زمینه کسب و کار کلاینت‌هاست.
منتور زیبایی شخصی است که دارای تجربه در یک زمینه‌ زیبایی و سالن داری و زیباگری است و می‌تواند به شخص دیگری که بتازگی فعالیت خود را در زمینه زیبایی آغاز کرده است  کمک کند.
دانش، توصیه و منابعی که منتور زیبایی با فرد در میان می‌گذارد بستگی به اهداف رابطه‌ی منتورینگ دارد. ممکن است منتور اطلاعاتی را راجع به مسیر شغلی خود به فرد بدهد یا بیشتر به دنبال پشتیبانی کردن احساسی، دادن انگیزه و بازی کردن نقش یک الگو باشد. کمک به کشف ظرفیت‌های جدید در شغل و صنعت زیبایی، هدف‌گذاری صحیح و شناسایی منابع نیز می‌تواند در حوزه‌ی عملکرد منتور تعریف شده باشد .

مطالعات و مستندات دانشگاهی از آمار مرکز بیزینس کوچینگ لندن نشان میدهد که نرخ بازگشت سرمایه در استفاده از بیزینس کوچینگ 700% است و این واقعا عدد شگفت انگیزی است طبق آمار فدراسیون جهانی کوچینگ ICF کسب و کارهایی که از خدمات کوچینگ استفاده کردند به نتایج بهتر و موثرتری خواهند رسد بالطبع در امر زیبایی هم این صادق است
جالب است بدانید طبق آمار رسمی و معتبر فدراسیون جهانی کوچینگ، افرادی که از کوچینگ استفاده کرده اند تا 70% مهارت های ارتباطی وکفایت اجتماعی و شغلی آنها حتی در کار و خارج از کار بهبود پیدا کرده و تا 80% هم در توسعه اعتماد بنفس بهبودی نشان داده اند .
 ختم کلام اینکه کوچینگ زیبایی می تواند ما را در زندگی شخصی و کسب و کار زیبایی به سطح بالاتری ارتقا دهد کوچینگ زیبایی افراد و کسب و کارها را از درجه خوب به  رتبه عالی و ممتاز خواهد رساند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سیمین
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما خانومها که بهرحال همسرانتون خرج کش زندگی هستن و هرطور حساب کنیم استرس کمتری متحمل میشین همینه دیگه به کوچ زیبایی و بیوتی میوتی بیاندیشید در صورتی که چه جوونهایی رو میشناسیم که با رویای اشتغال و کسب حداقل درآمد زندگی به آموزش کوچینگ رو آوردن ... روزگار غریبیست نازنین ....
مهناز احمدی
Iran, Islamic Republic of
من هم با خانم سیمین از جهاتی موافقم با اینحال زنان توانمندی را که برای امرار معاش خود فعالیت اقتصادی دارند و نیاز های مهارتهای کسب و کار و روانشناسی کار و مهارتهای ویژه پرسونال برندینگ تنها نگذاریم روانشناسی سازمانی و مهارتهای مدیریتی نیاز کسب و کارهای امروز است .
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.