دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۵
کد مطلب: 10760
۱

واقعیت‌های‌خواندنی درباره بقا حیوانات

  اگر فکر می کنید که گورخر نمی توانید شیر را شکست دهد و یا اینکه می خواهید ببینید زمانی که تمساح بخواهد فیل شکار کند چه رخ خواهد داد این مطلب را بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در جهان طبیعت نبرد بین صید و صیاد و در کل مبارزه ای همیشگی برای بقاء وجود دارد. این مبارزه همیشه ادامه داشته است و رمز بقاء موجودات زنده بوده و تا همیشه ادامه خواهد داشت. عکاسان حیات وحش گاهی با حضور در حیات وحش موفق به شکار لحظاتی ناب از این مبارزه برای بقاء باشند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی معروفترین تصاویر گرفته شده در این حوزه آشنا کنیم.

ببر و خرس

یک روز عادی برای یک ماده خرس در منطقه راجستان هندوستان، که بسیار سریع و در چشم بر هم زدنی به یک مبارزه سنگین و نفس گیر تبدیل شد. این ماده خرس در مسیر گردش خود به صورت ناگهانی با یک ببر رو به رو شده و با آن درگیر می شود. ببر دوم نیز به صحنه آماده و به یاری هم نوع خود می شتابد . اما ماده خرس که دو توله کوچکش نیز همراه او بودند موفق به راندن ببرها می شود. این حادثه توسط شخصی به نام " آدیتیا سینگ" ضبط شده است که شما تصویری از آن را در بالا مشاهده می کنید.

نبرد ماده شیرها

آفریقا به عنوان غنی ترین مکان از نظر حیات وحش همیشه برای عکاسان و علاقه مندان به حیات وحش محیطی جذاب بوده است. عکسی که در بالا مشاهده می کنید مربوط کشور کنیا است که از غنی ترین مناطق جهان از نظر گونه های جانوری است. این تصویر جالب از نبرد بین ماده شیرها توسط عکاس حیات وحش"استیو بلوم" گرفته شده است.

عقاب و روباه

خوب تصور کنید که یک عقاب طلایی در کشور فنلاند و در زمستان سرد این کشور در حال خوردن از گوشت یک جانور مرده است که ناگهان یک روباه سر رسیده و سعی می کند تا در این غذای بادآورده با عقاب شریک شود. اما ظاهرا سلطان آسمان علاقه ای به شراکت در غذا نداشته و با یک جست پای روباه مزاحم را گرفته و او را از زمین بلند می کند تا درس عبرتی کوچک به روباه بدهد. این تصور توسط "پکا کومی" گرفته شده است.

نبرد گورخرها

به ظاهر آرام و اهلی و به نوعی بی آزار این جانور که عمدتا در قاره آفریقا زندگی می کند اعتماد نکنید. گورخر می تواند به راحتی می تواند تبدیل به جانوری بسیاری خطرناک شود. این تصویر که توسط " وینفرید ویسنوسکی" در کشور تانزانیا گرفته شده است حقایق دیگری را در مورد این جانوران روشن کرد.تنها به دندان های خون آلود این دو گورخر که در حال مبارزه برای بدست آوردن رهبری قبیله هستند دقت کنید.

شیر و گورخر

همیشه قرار نیست که شیرها در صید موفق باشند. یکی از این دفعات در کشور تانزانیا رخ داده است و در طی آن گورخر داستان ما با یک ضربه جانانه به زیر چانه شیر مهاجم زده و فرار می کند. این تصویر توسط "توماس وتن" گرفته شده است.

اسب آبی و کوروکودیل

این خزنده آفریقایی اشتباه بزرگی را صورت داد و بیش از حد به تعدادی از اسبهای آبی و فرزندانشان نزدیک شده و در نتیجه به سرعت محاصره شده و توسط آرواره های نیرومند اسب های آبی از بین می رود. این تصویر توسط "واکالو سیلها" گرفته شده است.

فیل و تمساح

این توصویر جالب و نفس گیر در کشور زامبیا گرفته شده است که در طی آن یک فیل مادر و فرزندش به کنار چشمه برای آب خوردن می آیند که با یک تمساح رو به رو می شوند. تمساح خرطوم فیل مادر را گرفته و در عین حال این فیل مادر است که به لطف قدرت خود تمساح را از آب بیرون کشید و توانست فرزند خود را از خطر دور کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟