دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۱۸:۲۰
کد مطلب: 10802
۰

تعیین تکلیف جامانده‌های نظام "5،3،3،1" (سالی واحدی)


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از تمهیداتی که برای بازمانده‌های پایه اول راهنمایی در نظام جدید آموزشی پیش‌بینی شده است، خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، مقرر شده است که در سال تحصیلی جدید نظام آموزشی "3ـ3ـ6" اجرا شود و یکی از موضوعاتی که در اجرای این نظام مطرح است، جامانده‌های نظام قدیم آموزشی است.

با توجه به اینکه قرار است، هر سال یک مقطع حذف شود، این پرسش به وجود می‌آید که مردودی‌های آن مقطع حذف شده، چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد.

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در این خصوص اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای تنظیم کرده‌ایم که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و براساس آن اگر دانش‌آموزی امسال در پایه اول راهنمایی است و در چند درس نمره قبولی نیاورده است، می‌تواند مانند سال‌های گذشته در امتحانات جبرانی شرکت کند.

وی با بیان اینکه برگزاری امتحانات جبرانی موضوع جدیدی نیست، گفت: در 30 سال گذشته نیز دانش‌آموزی که نمره قبولی نمی‌آورد می‌توانست در امتحانات تابستان شرکت کند و امتحانات مهرماه نیز که تا دهم مهر برگزار می‌شد برای غائبین و کسانی بود که مشکلات خاصی داشتند.

سحرخیز افزود: در هر حال اگر یک دانش‌آموز اول راهنمایی باز هم در این امتحانات نمره نیاورد به پایه دوم راهنمایی می‌رود اما باید دروسی که از پایه اول راهنمایی مانده است را در سال دوم امتحان دهد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به شرطی این دانش‌آموز می‌تواند پایه دوم راهنمایی را قبول شود که دروس باقی‌مانده از سال اول راهنمایی را نیز نمره قبولی بگیرد.

وی ادامه داد: در نهایت اگر باز هم دانش‌آموز موردنظر نتواند نمره قبولی را از دروس پایه اول راهنمایی کسب کند، می‌تواند به پایه اول نظام جدید راهنمایی بازگردد یا به مدارس بزرگسالان یا آموزش از راه دور برای ادامه تحصیل برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.