سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۸۹ / ۱۸:۲۲
کد مطلب: 1272
۰

تصويب کاهش ساعت کار مشاوران از 30 به 24 ساعت در هفته از مهرماه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش از جذب حدود سه هزار انباردار از بين فرهنگيان کشور براي هنرستان ها خبرداد. ابراهيم سحرخيز در گفتگو با ايسنا، گفت: بخشي از نيروهاي آموزش وپرورش به عنوان انبارداران و سرپرستان اين بخش براي هنرستان ها جذب مي شوند که با توجه به وجود پنج هزار هنرستان در سراسر کشور، از مهرماه امسال حدود سه هزار نفر از نيروهاي موجود آموزش و پرورش در اين بخش فعاليت خواهند کرد. وي تصريح کرد: نياز به انباردار و سرپرست اين بخش در هنرستان ها به عنوان يک نياز مطرح است که با جذب اين نيروها مشکلات هنرستان ها در بخش انبارداري در مهرماه مرتفع مي شود. به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش، اين نيروها از بين فرهنگيان هنرستان هاي دوره متوسطه و راهنمايي جذب خواهند شد که دوره هاي کوتاه مدت آموزشي نيز براي آنها برگزارمي شود.  تصويب کاهش ساعت کار مشاوران از 30 به 24 ساعت در هفته از مهرماه 
سحرخيز همچنين از تصويب کاهش ساعت کار مشاوران از 30به 24ساعت در هفته در شوراي راهبردي و توسعه آموزش وپرورش خبرداد و افزود: امسال نياز به مشاور را در همه مقاطع تعميم خواهيم داد، ضمن آن که تقليل ساعات کاري مشاوران در آموزش وپرورش به تصويب رسيده که بزودي ابلاغ مي شود. وي گفت: همچنين آموزش وپرورش اجازه دارد تا از نيروهاي مازاد و متخصص برخي رشته ها را به عنوان مشاور استفاده کند و با اين نگاه تمام مدارس در سال هاي آتي داراي مشاور متخصص خواهند بود.   
تا استقرار نظام جديد تغيير ساختار وزارت آموزش وپرورش، گذراندن پيش دانشگاهي براي ورود به دانشگاه الزامي است 
وي با اشاره به تجميع مراکز پيش دانشگاهي در دبيرستان هاي کشور گفت: در تجميع مراکز پيش دانشگاهي و دبيرستان ها تنها يک جا به جايي مکاني صورت گرفته و طبق روال گذشته پايان سه سال متوسطه ديپلم محسوب مي شود و هيچ تغييري در نظام فعلي ايجاد نشده است. وي تاکيدکرد: تا استقرار نظام جديد تغيير ساختار وزارت آموزش و پرورش و حذف کنکور، گذراندن پيش دانشگاهي يا همان سال چهارم براي ورود به دانشگاه الزامي است، ضمن آن که استقرار کامل اين نظام ممکن است پنج تا شش سال طول کشد. 
   ارائه آمار دقيق از تعداد دانش آموزان و معلمان تا پايان شهريورماه جاري 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اين که سامانه ثبت نام اينترنتي به حدي پويا شده که مي توان به راحتي درون مدرسه دانش آموزان و معلمان را رصد کرد، ابراز اميدواري کرد: تا پايان شهريورماه به اطلاعات شفافي از آمار دانش آموزان دست يابيم، چرا که تنها ثبت نام اينترنتي مي تواند اطلاعات و آمار دقيقي در اين رابطه ارائه کند. وي تصريح کرد: سامانه ثبت نام اينترنتي وزارت آموزش و پرورش با سامانه ثبت احوال کشور لينک شده تا بتوانيم به اين آمار درست دسترسي داشته باشيم.
آغاز فعاليت رسمي مجتمع هاي روستايي از اول مهر ماه 
  معاون وزير آموزش و پرورش در پايان خاطرنشان کرد: مجتمع هاي روستايي فعاليت خود را از اول مهر ماه آغاز مي کنند و با کلاس هاي ضمن خدمتي که براي مديران و معاونان اجرايي در سراسر کشور برگزار شد، اين مجتمع ها با آمادگي از مهر ماه امسال فعاليت خود را آغاز مي کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.