شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ / ۱۹:۰۰
کد مطلب: 1366
۰

90 عنوان کتاب جديدالتأليف وارد چرخه آموزش و پرورش مي شود


به گزارش پانا، محي الدين بهرام محمديان در نشست خبري که در راستاي تأليف کتاب هاي جديد آموزشي برگزار شد، با اعلام اين خبر افزود: از اين تعداد 70 عنوان مربوط به فني و حرفه اي و کاردانش و 21عنوان مربوط به مقطع ابتدايي، راهنمايي، متوسطه نظري و راهنماي معلم تربيت بدني است. وي تغييرات استانداردهاي شغلي، نيازهاي بازار کار و تغييرات فن آوري و تکنولوژي در تأليف کتاب ها را از سياست هاي تدوين کتاب هاي درسي در حوزه فني و حرفه اي و کاردانش ذکر کرد. محمديان با اشاره به تصويب ايجاد رشته انيميشن در هنرستان ها که از دو سال پيش مطرح شد و مورد استقبال صدا و سيما قرار گرفت، افزود: براي رشته مکاترونيک نيز در صورت تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش، کتاب هاي تخصصي و مورد نياز تأليف خواهد شد. وي تصريح کرد: در تأليف کتاب هاي درسي در بخش کارشناسي پژوهش از مشارکت بخش غير دولتي استفاده شده است، همچنين 46 عنوان از کتاب هاي فني و حرفه اي نيز توسط بخش غيردولتي تأليف شده است.
 
محمديان در خصوص تغييرات کتاب هاي ابتدايي اذعان داشت: قرآن سوم ابتدايي که سال قبل مورد آزمايش قرار گرفت، امسال به صورت رسمي در مدارس تدريس مي شود.
 
وي افزود: کتاب هاي سال چهارم و پنجم ابتدايي در 30 درصد از استان هاي کشور توليد شده و به صورت آزمايشي تدريس خواهد شد.
 
رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه کتاب تعليمات ديني سال اول، فارسي سال سوم و کتاب راهنماي معلم آمادگي دفاعي دختران در دوره راهنمايي جديد التأليف است، عنوان کرد: قرآن سوم راهنمايي با تغييرات کلي تأليف شده است و از دو سال پيش توليد و ارايه مصحف کامل قرآن کريم به صورت سه جزيي تا 10 جزيي شروع شده که امسال با هديه آن به سال سوم راهنمايي و تکرار در سال هاي اول و دوم راهنمايي اين کار تکميل خواهد شد.
 
وي افزود: همچنين لوح فشرده قرائت و ترتيل قرآن با صداي ده نفر از اساتيد براي دانش آموزان راهنمايي ارايه مي شود.
 
محمديان کتاب هاي آشنايي با احکام و تاريخ اسلام ويژه رشته معارف اسلامي، جامعه شناسي 1 و حسابان سال سوم رياضي را از کتاب هاي جديدالتأليف دوره متوسطه نام برد. وي تصريح کرد: از دو سال پيش تغيير در کتاب هاي رشته رياضي آغاز شده بود و در همين راستا رياضي 1 و 2 با تغييراتي براي سال تحصيلي جديد، تأليف شده است.
 
محمديان افزود: کتاب هاي رياضي سال سوم تجربي، دين و زندگي سال دوم و منطق نيز با تغييرات کلي مواجه بوده اند.
 
وي تصريح کرد: همچنين فارسي سال اول متوسطه، ادبيات سال سوم رياضي و تجربي، ادبيات سال سوم انساني و زيست شناسي2 ، تغييرات جزيي داشته اند.
 
رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: 9 عنوان اثر آموزشي و 4 عنوان فيلم آموزشي در سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزش وپرورش توليد شده است که به همراه نرم افزارها به مدارس ارايه و براي اولين بار در جشنواره فيلم رشد اکران و رونمايي مي شود.
 
وي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم رشد در تاريخ 7 لغايت 14 آبان ماه، اظهار کرد: يک هزار و 300عنوان فيلم داخلي و خارجي با محور موضوعي خليج فارس به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است. محمديان توليدکنندگان فيلم هاي جشنواره فيلم رشد را از بهترين ها دانست و افزود: هدف اصلي از برگزاري اين جشنواره، شناسايي فيلم هاي خوب در زمينه آموزشي، معرفتي و سازندگي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "