شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ / ۲۳:۰۴
کد مطلب: 19648
۰

دانش آموزان چگونه مطالب علمی را به خاطر بسپارند

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، اگر یادگیری مطالب به طورموثر رخ داده باشد بازیابی آن مطالب به راحتی قابل دسترس است پس می توان گفت یادگیری زیر بنای یادآوری و بازیابی مطالب است.
شایان ذکر است: که در سیکل یادگیری موثر، یاد آوی موثر شرایط مطالعه که شامل شرایط مطالعه کننده تدارکاتی برای مطالعه و انجام مطالعه می باشند قابلتوجه است.
پس چرا در مواقعی با وجود یادگیری کامل مطالب و به خاطر سپاری آن، درزمینه بازیابی و به خاطر آوری آن با مشکلاتی مواجه می شویم به طوریکه حتی آن مطالب برایمان ناآشنا است گویی هیچ گاه با آن مطالب روبرو نشویم و لازم به یادگیری مجدد آن ها می باشیم.
طبق مطالعات انجام شده، بروز فراموشی در بازیابی بی تاثیر نیست که عوامل موثر در یادآوری و بازیابی را که شامل مرور، ارتباط و تداعی، برجسته سازی، محدوده ابتدا و انتهای متن، استراحت و تنفس عمیق را تحت تاثیر قرار می دهند.
در پایان گفتنی است :که مرور ارتباط و تداعی مطالب استراحت و تنفس صحیح، از جمله عواملی به شمار می روند که بیشترین تاثیر را در حفظ نگهداری و حفظ این مطالب می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد