جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۹
کد مطلب: 21023
۱
مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش :

وجود بیش از ۶ هزار مربی بهداشت در مدارس

استفاده از نیروهای مازاد در حوزه سلامت
محمد چینیان، مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا در سه ماهه نخست سال تحصیلی اقداماتی برای افزایش یا جذب مربیان بهداشت مدارس انجام شده است؟» اظهارداشت: ما از پتانسیل‌های داخلی استفاده می‌کنیم؛ جذب، راهکارهای خودش را دارد و نیاز به مجوزهای قانونی دارد.
*استفاده از نیروهای مازاد در حوزه سلامت آموزش و پرورش
 چینیان افزود: بیشتر نگاه ما این است که از پتانسیل‌های داخلی استفاده کنیم؛ اخیراً بخشنامه‌ای از امور اداری آموزش و پرورش ارسال شده که می‌توان از نیروهای مازاد که رشته‌های مرتبط دارند استفاده شود که از بزرگترین کارهای معاونت تربیت بدنی و سلامت است. وی ادامه داد: استفاده از نیروهای مازاد قبلاً وجود نداشته است و الان می‌توانیم از نیروهای مازاد که رشته‌های مرتبط هستند کمک بگیریم.

*زیست شناسی، علوم تجربی و بهداشت از رشته های مرتبط هستند
چینیان در پاسخ به این پرسش که «آیا رشته‌های مرتبط این موضوع مشخص است؟» خاطرنشان کرد: رشته‌های زیست‌شناسی، علوم تجربی و رشته‌های بهداشت که در فنی و حرفه‌ای وجود دارد، رشته‌های مرتبطی هستند که می‌توانند به حوزه سلامت کمک کنند.
*ایجاد تشکل‌های دانش‌آموزی بهداشتی در مدارس
مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: کار مهمتر از آن، استفاده از تشکل‌های دانش‌آموزی است؛ یکی از شرح وظایف مراقبان سلامت، آمادگی برای ایجاد تشکل‌های بهداشتی در مدارس است که این دانش‌آموزان می‌توانند بهترین مروج و پیک برای حوزه سلامت باشند. وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد مربیان یا مراقبان بهداشت مدارس مشخص است؟» تصریح کرد: همان تعداد قبل است؛ یعنی بیش از 6 هزار نفر هستند، امیدواریم نگاه ویژه‌تری به حوزه سلامت مدارس شود.

*متولی سلامت در مدارس وزارت بهداشت است
چینیان با بیان اینکه حوزه اجرا در بحث سلامت مدارس به عهده وزارت بهداشت است، عنوان کرد: متولی سلامت بر اساس اسناد بالا دستی، وزارت بهداشت است ولی آنچه که در دفتر سلامت و یا وزارت آموزش و پرورش ایجاد می‌شود، بحث اطلاع‌رسانی و نگاه آموزشی است؛ آموزش و پرورش به عنوان یک عضو همکار وزارت بهداشت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!