دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۳:۱۳
کد مطلب: 22651
۰
۱

آمار دیابتی‌ها در ایران

رئیس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بین ۵ تا ۶ درصد جمعیت کل کشور که حدود ۴ میلیون نفر می‌شود، به دیابت مبتلا هستند. تعداد این بیماران به علت کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب به خصوص مصرف فست‌فودها همچنان رو به افزایش است.

به گزارش فارس، باقر لاریجانی امروز در نشست شبکه تحقیقات پوکی استخوان و دیابت کشور در بیمارستان شریعتی تهران افزود: دیابت یکی از شایعترین بیماریهای کشور و عامل اصلی نارسایی کلیه، قطع عضو و نابینایی در کشور است. وی ادامه داد: اگر فردی که قند خون بالا دارند، قند خون خود را مرتب کنترل کند. رژیم غذایی مناسبی داشته باشد، ورزش کافی بکند و سیگار نکشد، زندگی کاملاً طبیعی خواهد داشت اما متأسفانه به علت بی توجهی مردم این بیماری به شدت در کشور ما رو به افزایش است و در آینده هزینه های سنگین تری به جامعه تحمیل می کند.

لاریجانی گفت: حدود 7 درصد و در برخی شهرها تا 14 درصد افراد بالای 30 سال به دیابت مبتلا هستند اما در کل کشور حدود 5 درصد جمعیت به این بیماری ابتلا دارند که حدود 4 میلیون نفر می شود.

رئیس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاظرنشان کرد: یکی از عوامل مهم گسترش دیابت در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر مصرف فست فودهاست.
وی گفت: افرادی که قند خون بالا دارند و در معرض خطر دیابت هستند لازم نیست رژیم غذایی سخت و غیر قابل تحملی داشته باشند حتی 10 درصد تغذیه آنها می تواند شیرینی های معمولی باشد که همه مردم خوردن آن را دوست دارند. وی افزود: مهم این است که افراد در معرض خطر دیابت، به طور مرتب ورزش کنند به خصوص اکنون که هوا به سمت بهاری شدن می رود از خانه بیرون بیایند و ورزش کنند، سیگار را به طور کامل کنار بگذارند، فست فود مصرف نکنند و رژیم غذایی مناسب داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رعنا
علل لاغری در دیابت
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...