جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۳
کد مطلب: 60924
۰

یادگیری زبان های مختلف افکارتان را تغییر می دهد

یادگیری زبان های مختلف افکارتان را تغییر می دهد
انسان دستاوردهای فراوان خود در طول تاریخ را مدیون زبان است. توانایی انسان در برقراری ارتباط با افکار و ایده‌ها بشر را قادر ساخت تا فرهنگ ‌های کامل ساخته، قوانین وضع کرده و راه‌ های جدیدی برای بهتر کردن زندگی ایجاد کند.

به گفته کارشناسان زبان بیشتر از آنچه به چشم می آید در زندگی انسان نقش دارد. جدا از اینکه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط عمل می کند، به ما کمک می کند تا تشخیص دهیم که چه کسی هستیم و می خواهیم دیگران چگونه ما را درک کنند. مهمتر از آن، استفاده از زبان، افکار و شخصیت های درونی ما را به گونه ای آشکار می کند که هرگز به طور کامل از آن آگاه نیستیم.

دانشمندان معتقدند: مغز نقطه شروع زبان است و رشد دوران کودکی با رشد مغز همراه است. در چند سال اول زندگی، کودکان برای شکل دادن به شخصیت خود و مهمتر از آن، کسب مهارت های جدید به محیط خود تکیه می کنند.

۹۰ درصد از ظرفیت مغز کودکان در سن پنج سالگی توسعه می یابد که برای ایجاد تفکر مستقل و تفکر انتقادی در مراحل بعدی کودکی لازم است. به گزارش سیناپرس، با این حال آنچه جالب است اینکه کودکان می توانند سیستم های زبانی را ۱۲ماه پس از تولد درک کنند. طبق یافته های مطالعات جدید، نوزادان تازه متولد شده می توانند به صداهایی که از بزرگسالان می شنوند توجه کرده و آن ها را تقلید کنند.

در اوایل تولد، کودک می تواند دستورالعمل های ساده را درک کند و وقتی با او صحبت می شود، پاسخ دهد. این در حالی است که شبکه ‌های عصبی جدید شکل گرفته و ظرفیت بیشتری برای حفظ زبان فراهم می‌ کنند.
با ورود کودک به دبستان، کودکان سطح مشخصی از تسلط بر قواعد زبانی را خواهند داشت. همچنین در این مرحله است که زبان در شکل ‌دهی شخصیت و ادراک از جهان نقش ایفا می کند.
تکامل رشد دوران کودکی زمانی است که کودکان زبان جامعه خود را می فهمند و یاد می گیرند. در این راستا، کودکان شروع به دیدن تفاوت های ظریف در استفاده از زبان و نحوه استفاده دیگران در همان جامعه می کنند و این همان جایی است که روانشناسی و زبان با هم تلاقی دارند.
دکتر نیل برتون (Neel Burton) پژوهشگر این موضوع اشاره می کند: چگونه زبان های مختلف بر تفکر افرادی که از آنها استفاده می کنند تأثیر می گذارد.

او می گوید: مغز به ما یاد داده است که چگونه مفهوم زبان را در سال های اولیه زندگی خود درک کنیم. همانطور که به رشد خود ادامه می دهیم، می بینیم که چگونه زبان نحوه نگرش ما به اطراف را شکل داده و توانایی های شناختی ما را افزایش می دهد.
علاوه بر این، رشد بیشتر مغز از طریق استفاده گسترده از زبان و قرار گرفتن در معرض زبان های جدید اتفاق می افتد. برای مثال، دانش‌ آموزان کالج بین ‌المللی در کویت، می ‌توانند از طریق یک برنامه انگلیسی که بر مهارت‌ های زبان آکادمیک تمرکز دارد، برای یک محیط دانشگاهی آمریکایی آماده شوند.

محققان توضیح می دهند: یادگیری یک زبان جدید مغز را تحریک کرده و ظرفیت آن را برای یادگیری و حفظ اطلاعات جدید افزایش می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، می ‌توان گفت که خود زبان می‌ تواند به افزایش شناخت کمک کند و در درازمدت به ما امکان درک فرهنگ‌ های مختلف را بدهد. از این رو می توان گفت که رابطه زبان و مغز یک فرآیند مادام العمر و تأثیرگذار بوده و از طریق این هم افزایی دائمی است که در طول تاریخ به انسان ها کمک کرده است.
شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در مجله آنلاین تخصصی News-Medical منتشر شده است.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!