شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
کد مطلب: 64227
۳
تحققات نشان میدهد در خارج از ایران

خیانت مهمترین پیش بینی کننده طلاق است

احمد مختارزاده زوج درمانگر
خیانت مهمترین پیش بینی کننده طلاق است
خیانت مهمترین پیش بینی کننده طلاق است اما تنها دلیل نیست چه بسا  زندگی هایی که بعد از تجربه خیانت با کمک متخصصین زوج درمانی به آرامش و رضایت رسیده اند.
آنچه که مسلم این است که زوجین مخصوصا در اوایل ازدواج بایستی بتوانند حتی کوچکترین موضوع را به بحث گذاشته و در مورد آن به تفاهم برسند پرداختن به مشکلات در اوایل رابطه ممکن است حتی به جلوگیری از خیانت کمک کند.
به گزارش میگنا رسانه سلامت روان ایران اختلافات مالی، مسائل ارتباطی، کمبود زمان با کیفیت، انتظارات برآورده نشده، تفاوت‌های والدینی، دخالت خانواده، شبکه های مجازی و اعتیاد های رفتاری در زمره مهمترین مشکلات زوجین بشمار می آیند .
احمد مختارزاده روانشناس و زوج درمانگر در ادامه مطلب آورده است که مشکلات مالی یکی از موارد اختلافات جدی زوجین است اختلاف نظر بر سر تصمیمات مالی و باورهای متفاوت در مورد پول از مسائل و مشکلات راجی است که همسران با آن روبرو میشوند بر اساس یافته های یک مطالعه به نظر میرسد تحصیلات عالی و در آمد بیشتر ، قابلیت پیش بینی ارتباطات خارج از تاهل را داشته اند (روکاچ و سی بل ، 2023).

مسائل ارتباطی و مشکلات زناشویی هم بسیاری از روابط را به بن بست و جدایی میکشاند بهبود ارتباطات می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات رایج زناشویی کمک کند.

پرداختن به این مسائل از طریق زوج درمانی یا مشاوره ازدواج و همچنین برقراری ارتباط موثر می تواند به زوجین کمک کند تا از این مشکلات عبور کنند و ازدواجی موفق را حفظ کنند.
بررسی ادبیات تحقیق در مورد مشکلات همسران، طیف وسیعی از مسائل را آشکار می کند که می تواند بر روابط زناشویی تأثیر بگذارد.

رضایت زناشویی و مشکلات زناشویی به هم مرتبط هستند، به طوری که برخی از مشکلات تأثیر منفی قابل توجهی بر ازدواج دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تأثیر عمده ای بر درک همسران از خشنودی و رضایت مندی آنها در رابطه نداشته باشند (نیونس، 2018).

خیانت مهمترین پیش بینی کننده طلاق است
پیمان شکنی، مشروبات الکلی، عدم مدیریت مالی ، حسادت، بدخلقی، عدم و ناکارآمدی ارتباطان زناشویی و خشم میتواند از پیش‌بینی‌کننده‌های مهم طلاق بشمار آیند (آماتو و راجرز ، 1997).
بر اساس یافته های همین مطالعه و سار تحقیقات همسو، سلطه جویی و انتفاد پذیر نبودن، عادات آزاردهنده اخلاقی و زود رنجی و حساسیت های خاصی عصبی یا تحریک پذیر بودن در رواط همسران اگرچه آزاردهنده هستند اما پیش بینی کننده قابل توجهی برای طلاق نیستند.
بر اساس یافته های مطالعات مختلف ما امروزه بر این باوریم که ارزش‌ها، ارتباطات انسانی، تعهد، مشارکت در تصمیم‌گیری، صمیمیت عاطفی و جنسی قوی‌ترین تأثیرات را بر رضایت زناشویی دارند.
با اینکه یافته ها نشان میدهند که زنان به طور کلی مشکلات زناشویی را بیشتر از مردان درک و گزارش می کنند.
نکته قابل توجه اینکه زنان بطور کل بر پول و مسائل مالی و همچنین مشکلات ارتباطی با اقوام را به عنوان مشکلات اصلی زندگی خود گزارش میکنند
رضایت زناشویی و صمیمیت جنسی با مسائل بهداشت روانی مانند افسردگی مرتبط است مطالعات نشان داده است که نامناسب بودن این بعد از ابعاد زندگی همسران حتی زمینه بروز بیماری های روانی ارثی را فعال و به آنها فرصت بروز دهد.
احمد مختارزاده روانشناس و زوج درمانگر در خاتمه و جمع بندی این مطلب آورده است که آموزش می تواند با ارائه ابزارها و مهارت های لازم در رضایت مندی زناشویی و کیفیت زندگی همسران موثر واقع شود
آموزش همچنین میتواند نقش بسزایی در پیشگیری از خیانت زناشویی و تاب آوری همسران داشته باشد.
برنامه‌های آموزشی یا مشاوره همسران اغلب بر آموزش مهارت‌های ارتباطی، راهبردهای حل تعارض، و ترویج تعهد و وفاداری تمرکز دارند با شرکت در چنین برنامه هایی، همسران قادر خواهند بود مسائل و مشکلات اجنتاب ناپذیر و احتمالی  رابطه خود را قبل از تبدیل شدن به خیانت تشخیص دهند و به آنها رسیدگی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...