يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ / ۱۷:۳۹
کد مطلب: 8040
۰
۲

انتقال هدایت تحصیلی به سوم راهنمایی


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد پایه ششم ابتدایی موجب مرتفع شدن مشکل افت تحصیلی دانش‌آموزان در بدو ورود به دوره راهنمایی می‌شود، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در پایه سوم راهنمایی صورت گیرد.

به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای ادارات سنجش و مسئولان سیستم‌های مکانیزه استان‌های کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد با یادآوری اینکه آموزش و پرورش در تمام زمینه‌ها در حال تغییر و تحول است، اظهار داشت: امروز ادارات کل و شهرستان‌های آموزش و پرورش با تمام امکانات موجود در حال فعالیت برای تحقق موارد مندرج در سند تحول بنیادین هستند.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به منزله نقشه راه دانست و افزود: تمام برنامه‌ها و طرح‌های آموزش و پرورش بر اساس این سند صورت می‌گیرد و از یک پشتوانه کارشناسی شده برخوردار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 67 درصد کشورهای دنیا در نظام آموزشی خود دوره ابتدایی را 6 ساله برگزار می‌کنند، تصریح کرد: در سند تحولی آموزش و پرورش، 131 راهکار وجود دارد که تمامی آنها باید اجرایی شود.

وی با طرح این پرسش که چرا تمام دانش‌آموزان کشور باید در پایه اول دبیرستان تمام دروس تخصصی از جمله ریاضی، فیزیک،‌ شیمی، عربی و علوم زیستی را بخوانند و در پایه دوم دبیرستان وارد رشته تخصصی مورد علاقه خود شوند، تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، کتاب‌ها و روش‌های تدریس باید تغییر کند و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در پایه سوم راهنمایی صورت گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،‌ حاجی‌بابایی جایگاه آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت را رفیع توصیف کرد و گفت: کتاب‌‌های درسی باید در 5 حوزه علم، عمل، اخلاق، دین و تفکر تعریف شود.

وی با اعلام اینکه روش‌های تدریس گذشته پاسخگوی نیازهای آموزشی کشور نیست، بیان کرد: هوشمندسازی مدارس یکی از راهکار‌های تغییر روش‌های تدریس گذشته است تا دانش‌آموزان از طریق فناوری‌های نوین به کسب آموزش‌های لازم بپردازند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
اينگه خجالت نداردبگوئيد بهترين روش روشي بود كه قبل از 5ساله شدن ابتدايي اجرا مي شد يعني قبل از 1350
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هیچ چیز جای پیش دانشگاهی را نمیگیرد بنابر این بهتر است برای استفاده ی بهتر پیش دانشگاهی وارد دبیرستان و اول دبیرستان وارد راهنمایی واول راهنمایی وارد ابتدایی شود تا از ظرفیت مدارس به نحو احسن استفاده شود تازه روی درس دانش اموزان هم هیچ تاثیری ندارد لطفا نظر من را ثبت کنید
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.