جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۴:۱۸
کد مطلب: 10388
۰

پيشگيري اسيد فوليك از ابتلاء به تصلب شرايين

طلاق به عنوان یک مشکل اجتماعی امروزه مطرح شده است و مختص به کشور و یا فرهنگ خاصی نیست. اگر می خواهید با پرطلاق ترین کشورهای جهان و علل آن آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.
مشاور تغذيه و رژيم درماني گفت : تحقيقات نشان مي دهد كه اسيد فوليكي كه به طور طبيعي در مواد غذايي يافت مي‌شود مي‌تواند سبب كاهش ماده‌اي در خون به نام هموسيستئين شود و به اين ترتيب از ابتلاء به تصلب شرايين پيشگيري كند.

دكتر رضا آمري نيا در گفت و گو با ايرنا افزود: افزايش دريافت روزانه اسيد فوليك به ميزان 100 ميكروگرم، سبب كاهش مرگ‌ مرتبط با بيماري هاي قلبي به ميزان 7 درصد در مردان و 5 درصد در زنان مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد : ارتباط مستقيم‌ ميان رژيم غذايي و بيماري قلبي وجود دارد و داشتن يك رژيم غذايي سالم مي‌توان سلامتي قلب و دستگاه گردش خون را حفظ كرد.

آمري نيا ادامه داد: بيماري قلبي به سبب تشكيل تدريجي رسوب‌هاي چربي يا پلاك‌ها در لايه داخلي ديواره سرخرگ‌ها ايجاد مي شود و اين رسوب‌ها سبب محدودكردن عبور خون مي شود كه آن را تصلب شرايين يا سخت شدن رگ‌ها (آترواسكلروز) مي‌نامند. مشاور تغذيه و رژيم درماني خاطر نشان كرد :براي پيشگيري از تصلب شرايين كاهش فشارخون، دريافت رژيم غذايي كم‌چربي، كاهش وزن اضافي و ترك سيگار از مهمترين مواردي است كه هر فرد بايد راعايت كند.

وي درباره غذاهايي مفيد و سالم براي قلب اظهار داشت :كلم برگ، كلم قرمز، گل كلم، كلم بروكسل، بروكلي، ‌شلغم، چغندر، اسفناج، مارچوبه، لوبيا سبز، نخود سبز، لوبيا قرمز، لوبيا چشم بلبلي، نخود خشك و عصاره مخمر داراي ويتامين‌هاي گروه ب خصوصا اسيدفوليك هستندبراي قلب مفيد است.

به گفته آمري نيا در جوامعي كه در آن ماهي‌ زيادمصرف مي شود شيوع بيماري‌هاي كرونر قلبي كمتر از جوامعي است كه ميزان بسيار كمي‌ ماهي مصرف مي‌كنند.

عضو آكادمي تغذيه و چاقي آمريكا اضافه كرد : ماهي‌هاي روغني از قبيل ماهي آزاد و ساير ماهي‌ها از قبيل قباد، حلوا، شير، كيلكا، و اوزون‌برون داراي اسيدهاي چرب مفيد هستند و محققان و دانشمندان معتقد هستند كه اين مواد باعث كاهش خطر انعقاد خون و همچنين ممانعت از افزايش چربي‌هاي مضر خون مي‌شوند.

وي مصرف ماهي حداقل 3 بار در هفته، براي افرادي كه داراي سابقه بيماري قلبي و همچنين افرادي كه مايل به پيشگيري از ابتلا به اين بيماري هستند توصيه كرد.

آمري نيا گفت :مصرف گوشت و فرآورده‌هاي آن، لبنيات پرچربي و كره، ‌غني از نوعي چربي هستند كه باعث افزايش سطح ال دي ال در خون مي‌شوندكه بايد مصرف اين غذاها را بايد به حداقل رساند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...