يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۶:۰۸
کد مطلب: 10776
۰
۱

انتقاد عراقی ها از ایران: چرا برای ما مدرسه نمی سازید؟

   
معاون وزیر آموزش و پرورش عراق گفت که وعده ایران برای ساخت مدرسه ، تنها اظهارات" پروتکلی" (تشریفاتی) است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه المدی چاپ بغداد، "عدنان ابراهیم" معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وعده های ایران برای ساخت مدرسه در عراق ، چیزی خارج از اظهارات پروتکلی نیست. "فیان دخیل" عضو کمیسیون خدمات در پارلمان عراق هم گفت: آیا ایران در همه استان های عراق مدرسه خواهد ساخت یا اینکه این پروژه ها به استان های معینی محدود خواهند شد. روزنامه المدی در گزارش خود می نویسد: چهار سال از وعده ایران برای ساخت مدرسه در عراق می گذرد ولی در این مدت حتی یک مدرسه هم ساخته نشد. ساخت این مدارس در مراسمی در سال 2008 با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش عراق یعنی خضیر الخزاعی آغاز شد اما تنها به همان مراسم محدود شد. وزیر وقت آموزش و پرورش عراق در همان مراسم گفته بود که ساخت 200 مدرسه در بغداد و استان های عراق با استفاده از شیوه های ساخت سریع ، حدود 6 ماه طول خواهد کشید.

در واکنش به این اتفاقات، شماری از نمایندگان پارلمان عراق و عضو کمیسیون شفافیت و مقابله با فساد اداری مالی در پارلمان عراق گفته اند که شرکت پیمانکار این پروژه مدرسه سازی ، نتوانسته است موارد تعهد خود را به انجام برساند. محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ایران چند روز پیش از این با اشاره به توافقات صورت گرفته در سفر اخیر نوری المالکی نخست وزیر عراق به ایران گفته بود: 200 واحد مسکونی و سه هزار باب مدرسه در عراق ساخته می‌شود. در بین اعضای دولت ایران هرگاه در خصوص عراق صحبتی به میان می‌آید مرجح بودن منافع این کشور نسبت به منافع خودمان تایید می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اگر از مردم بپرسن مدرسه که هیچی یه آجر هم برای این عربهای پست فطرت نفرین شده حرام است از بیت المال مردم ایران خرج شود. که این روزها شاهد حمله یربازان عراقی وامریکایی وصهیونیستی به ایران هستیم . سالها پیش با تانک و توپ و بمب های شیمیایی به ما حمله کردند و امروز با سلاح های کشتار دسته جمعی و با برنامه ای کاملا دقیق و حساب شده بوسیله ریزگردهای چه بسا آلوده به مواد شیمیایی و هسته ای به ریه های مردم ایران حمله میکنند که ظاهرا باید صبر کرد وبعد درتاریخ خواند آنچه که امروز همه درسکوت به نظاره نشسته ایم و مسئولین هم یا نمیدانند که از مسئولیتشان کم نخواهد شد و یا خود را به ندانی زده اند . ای کاش که مردم بار دیگر بسیجی وار برای نبرد به پا خیزند
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...