دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۵:۳۳
کد مطلب: 19441
۴
۹

اسامی رشته های جدید دانشگاه علمی کاربردی

اسامی رشته های جدید دانشگاه علمی کاربردی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی به رشته های جدید این دانشگاه از جمله آموزش به رانندگان تاکسی، بنکداری، کالاهای چرمی و برخی رشته های مرتبط با صنفهای فعال کشور اشاره کرد.
عبدالرسول پورعباس در گفتگو با مهر، با بیان اینکه 65 درصد دانش آموختگان علمی کاربردی جذب بازار کار رشته خود می شوند، ادامه داد: فردی که در حوزه علمی کاربردی تحصیل کرده صلاحیت حرفه ای بهتری دارد و به بازار کار نزدیکتر است و مسیر تحصیلش هم بسته نمی شود.

حل مشکل معافیت دانشجویان علمی کاربردی
 وی همچنین در پاسخ به این سوال که پیش از این برای دانشجویان علمی کاربردی مشکل سربازی وجود داشت، اظهار داشت: این مشکل برای دوره های پودمانی وجود داشت و به این دلیل که دوره های پودمانی با روش اصلی خود در حال اجراست افرادی که شاغل هستند خود به خود شامل معافیت سربازی می شوند. همچنین دیگر دوره های تحصیلی شامل معافیت از سربازی می شود.

اسامی رشته های جدید دانشگاه علمی کاربردی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی درباره رشته های خاصی که در این دانشگاه جدید هستند، اظهار داشت: هر چه را در جامعه تصور کنید در علمی کاربردی می تواند تبدیل به رشته شود، به عنوان مثال رشته های مرتبط با مترو در دانشگاه مجوز گرفته اند حتی پرورش انواع میوه نیز قابلیت تبدیل به رشته تحصیلی را دارد.

وی افزود: گویندگی ورزشی که کاملاً از سایر رشته های گویندگی جداست هم اکنون در دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس راه اندازی شده است، علاوه بر این؛ رشته های مداحی و قرآن در علمی کاربردی با توجه به اینکه مداحان آشنایی خاصی با موسیقی ندارند، مجوز گرفته است.

پورعباس همچنین با اشاره به راه اندازی سایر رشته ها، خاطرنشان کرد: رشته های آرایش و پیرایش، آموزش به رانندگان تاکسی هم در این دانشگاه تدریس می شوند و هر راننده تاکسی باید بتواند آداب معاشرت، روانشناسی ارتباط همچنین زبان انگلیسی را در برخورد با یک مسافر خارجی بیاموزد.
به گفته رئیس دانشگاه علمی کاربردی، تمام شهرکهای صنعتی این توانایی را دارند که یک واحد علمی کاربردی هم داشته باشند و برخی از این شهرکها هم اکنون این مرکز را دارند. وی تاکید کرد: راه اندازی مرکز علمی کاربردی در هر صنفی توسط دانشگاه انجام شده است.
در این خصوص می توان به صنف انواع کالاهای چرمی، صنف املاک، بنکداری، طلا و جواهر اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سیدعباس گرگین مطلق
Iran, Islamic Republic of
اعلام نتیجه انتخاب رشته علمی کاربردی
Iran, Islamic Republic of
آیابادیپلم کامپیوترمی توانم دردانشگاه علمی کاربردی رشته روانشناسی کودک یاطراخی دوخت راادامه بدهم?
Iran, Islamic Republic of
بله
Iran, Islamic Republic of
ایا با دیپلم هنرهای تجسمی میشه روانشناسی کودک ادامه بدهم
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا باید چطوری باید رشته آرایش و پیرایش رو ثبت نام کنم من هیچ مدرک آرایشگری ندارم تازه دبیرستانم تموم شده رشته ام تجربی بوده الان میخوام آرایشگر بشم چیکار کنم؟
رضا
Romania
أيا رشته دندان سازي هم داره؟
دانشگاه علمي كاربردي
چه مقطعي ؟
ثبت نام كي وكجا؟
Tayebeh biglar
Iran, Islamic Republic of
سلام من پارسال تمام هشت مدرک فنی و حرفه ای در رشته آرایشگری رو گرفتم الان میخوام دانشگاهشو شرکت کنم اما واقعاً نمیدونم چطوری شرکت کنم میشه راهنمایی کنید خیلی خیلی ممنون بابت راهنماییتون
Iran, Islamic Republic of
سلام من دیپلم ارایش و پیرایش سال ۸۷ و دارم و امسال مدرک آرایش دائم صورت زنانه و متعادل سازی چهره و آرایش و پیرایش زنانه هم دارم چطوری میتونم در دانشگاه رشته ی آرایش و پیرایش ثبت نام کنم لطفا جواب من و به ایمیل ارسال کنید سپاسگزار pirayesh011@gmail.com
گلی
Iran, Islamic Republic of
سلام شرایط ثبت نام در رشته ی آرایش و پیرایش و میخاستم بنده مدرک آرایش و پیرایش سال ۸۷ و دارم و امسال نیز مدرک آرایش دائم صورت زنانه و متعادل سازی چهره پیرایش آبروی زنانه رو گرفتم لطفا راهنمایی بفرمایید با سپاس فراوان
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.