پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ / ۱۹:۱۳
کد مطلب: 20319
۱
کبگانیان مطرح کرد

حضور ایران در بین ۳ کشور اول منطقه در علوم و فناوری‌های شناختی

فارس:  به نقل از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، گزارش فعالیت‌های ستاد علوم شناختی و وضعیت این شاخه از علوم و فنون و پیشرفت‌های آن ارائه شد. منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: علوم و فناوری‌های شناختی جزء یکی از چهار شاخه علم و فناوری و دارای اهمیت راهبردی در سال‌های آینده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این چهار بخش یعنی نانوفناوری، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی توجه خوبی کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در اواخر سال 1390 این سند به تصویب ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در سال 1391 ستاد مربوطه در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تشکیل شد.
کبگانیان گفت: در این ستاد، وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش به همراه جهاد دانشگاهی حضور دارند. وی افزود: علوم و فناوری‌های شناختی به دلیل اینکه به فعالیت‌های مغز می‌پردازد، در شناخت روند یادگیری و تسهیل شیوه‌های آموزشی و پرورشی کارآمد هستند. قائم‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این رشته در حد فاصل مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی قرار دارد و به‌ویژه با توجه به مبانی عقلی و فلسفی اسلام این موضوع در سند مذکور مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ستاد علوم و فناوری شناختی با توجه به ظرفیت‌های این بخش در حوزه دفاعی، وزارت دفاع را نیز در حوزه دخیل کرده است. کبگانیان ادامه داد: هم‌اکنون ما در منطقه در این بخش جزء سه کشور اول هستیم و روند خوبی در حال طی شدن است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز بعد از تصویب این سند، بودجه خوبی را به بخش علوم و فناوری‌های شناختی اختصاص داد.
وی افزود: ظرفیت و قابلیت‌های خوبی در کشور وجود دارند که باید با برنامه‌ریزی فعال شده و تقسیم کار ملی و نقش و وظیفه هر کدام از نهادها نیز باید مشخص شود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان تدوین بودجه سال 1393 هستیم مقرر شد ستاد راهبری در این زمینه نیز پی‌گیری‌های لازم را انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...