دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ / ۱۸:۳۰
کد مطلب: 2065
۰

راه‌اندازی دوره معنوی درمانی در دانشگاه علوم ‌پزشکی شهیدبهشتی

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از راه اندازی دوره‌های آموزشی "معنوی درمانی" و "روان درمانی در سرطان" برای اولین بار در کشور در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمداسماعیل اکبری با اعلام این خبر افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای اولین بار در کشور نسبت به راه اندازی این دوره‌ها اقدام می کند تا گامی در جهت حل مشکلات اجتماعی بیماران سرطانی برداشته شود این دوره ها پس از سه سال تحقیق و توسط مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عملیاتی می شود. وی اضافه کرد: مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در سرطان ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به ابعاد جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی اشاره کرد ابعاد روانی و معنوی در بیماران سرطانی تاکنون در هیچ جای کشور و شاید در منطقه نیز مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که در دنیا ثابت شده است توجه به این ابعاد بیشترین اثر بخشی را برای درمان بیماران سرطانی داراست. دکتر اکبری افزود: بیماران سرطانی نه تنها از نظر وضعیت جسمانی بلکه از لحاظ وضعیت اجتماعی، روانی و معنوی نیز دچار ضایعه می‌شوند به نحوی که از نظر شغل، مسئولیت، میزان درآمد، رابطه با سایر اعضای خانواده و همکاران در محیط کار، مسایل خلقی، اضطراب، افسردگی، هیجان و حتی در ابعاد مختلف معنوی نیز دچار اختلالاتی ‌شده و حتی توان اجرای وظایف شرعی و معنوی خود را از دست می‌دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "