چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ / ۲۱:۲۲
کد مطلب: 20744
۰

مجله علوم دامی دانشگاه آزاد، حائز رتبه علمی – پژوهشی شد

مجله Iranian Journal of Applied Animal Science به عنوان نخستین و تنها مجله انگلیسی زبان در رشته علوم دامی در سطح ایران موفق به اخذ رتبه علمی- پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.
دکتر بهروز دانشیان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعلام این خبر به ایسنا گفت: بر اساس رای کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پس از بررسی و ارزیابی‌های علمی شماره‌های گذشته مجله Iranian Journal of Applied Animal Science، رتبه علمی- پژوهشی از خردادماه سال جاری به این مجله تعلق گرفت.

وی با تقدیر از مدیر مسوول این مجله اظهار کرد: مدیر مسوول این مجله، دکتر علیرضا صیداوی، عضو هیأت علمی گروه علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سردبیر آن دکتر سید ضیاءالدین میرحسینی بوده که از سال 1389 زحمات و تلاش‌های زیادی در راه‌اندازی و توسعه آن داشته‌اند.
همچنین سی نفر از استادان مجرب به‌عنوان عضو هیات تحریریه با این مجله همکاری تنگاتنگی دارند که از این تعداد، هفده نفر از کشورهای اسپانیا (چهار نفر)، یونان، ایتالیا (دو نفر)، بلژیک، پرتغال (سه نفر)، ایسلند، نیوزلند (دو نفر)، آرژانتین، برزیل و مکزیک بوده و سیزده نفر دیگر هم از دانشگاههای معتبر ایران هستند. همچنین داوری تمام مقالات این مجله توسط محققان و استادان برجسته داخلی و خارجی انجام می شود.

دانشیان افزود: این مجله از سال 2011 تاکنون به‌ طور منظم و دقیقاً در تاریخ مقرر، منتشر شده است. در سال 2011 تعداد چهار شماره (هر شماره شامل 10 مقاله)، در سال 2012 تعداد چهار شماره (هر شماره شامل 15 مقاله) و سال 2013 تعداد سه شماره (هر شماره شامل 30 مقاله) از این نشریه انتشار یافته است و آخرین شماره سال 2013 این مجله نیز در دسامبر سال میلادی جاری با 30 مقاله منتشر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این فصلنامه از نخستین شماره موفق به اخذ رتبه علمی- پژوهشی از کمیسیون بررسی و تایید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز شده بود و از سال 2011 در پایگاه(ISC (Islamic World Science Citation Center نمایه شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در پایان اظهار کرد: این نشریه علاوه بر دریافت مقاله از دانشگاه‌های معتبر دولتی و غیردولتی و مراکز پژوهشی ایران از پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور نیز مقالات بسیار زیادی دریافت می‌کند و علی‌رغم اینکه فقط مقالات حوزه تخصصی علوم دامی کاربردی را می‌پذیرد با استقبال فزآینده پژوهشگران داخلی و خارجی رو به رو است، به‌طوری‌ که از مجموع مقالات منتشر شده در 10 شماره اول آن، 13.88 درصد متعلق به نویسندگان اروپایی، 2.63 درصد از نویسندگان آمریکایی، 27.13 درصد از نویسندگان آسیایی (غیر از ایران)، 15.96 درصد از دانشگاههای دولتی ایران، 9.40 درصد از دانشگاههای آزاد اسلامی، 4.38 درصد از موسسات پژوهشی بخش دولتی ایران و 26.62 درصد از قاره آفریقا بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند