شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ / ۲۱:۴۰
کد مطلب: 21579
۱

آمار معلمان حقوق‌بگیر بیکار

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل بی‌ضابطه بودن استخدام‌های آموزش و پرورش در سال‌های اخیر 58 هزار معلم اضافی داریم که حقوق می‌گیرند و کار برایشان نداریم و در مقابل با کمبود 50 هزار معلم مواجه هستیم.
به گزارش فارس از کرمان، علی‌اصغر فانی امشب در جمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به نظام آموزش و پرورش و نقش معلم در این نظام اظهار داشت: آموزش و پرورش یک سازمان انسان‌سازی است. وی عنوان کرد: آموزش و پرورش نهادی فراتر از تمام نهادها است و سازمانی فوق سازمان‌ها است و به تعبیر امام جمعه کرمان آموزش و پرورش یک وزارتخانه مادر است.
وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: آموزش و پرورش نسل آینده ما را می‌سازد و فرهنگ گذشتگان را به آیندگان انتقال می‌دهد و نیروی مورد نیاز کشور را تربیت می‌کند. فانی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بهترین سرمایه‌گذاری است و تمام حکومت‌ها، دولت‌ها و کشورها برای این سازمان ارزش و اهمیت خاصی قائل هستند.
وی با اشاره به اینکه معلم در ارکان آموزش و پرورش نقش ممتاز و کلیدی دارد، افزود: اگر کلاس درس کتاب نداشته باشد، اما معلم داشته باشد، کلاس را می‌توان اداره کرد. این مسئول ادامه داد: ما معلمان قدیمی یادمان هست که 15، 20 سال قبل در ابتدای مهر تمام کتاب‌ها نبود، اما معلمان درس می‌دادند و جزوه می‌گفتند تا کتاب‌ها می‌رسید.
فانی اذعان داشت: اگر معلم نباشد، آموزش و پرورش تعطیل می‌شود، بنابراین نقش معلم در آموزش و پرورش کلیدی و ممتاز است.
وی ابراز داشت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که معلم تربیت می‌کند، معلمی که رکن اساسی تعلیم و تربیت را به عهده دارد.
فانی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه استراتژیک است و نقش اساسی در نظام تعلیم و تربیت دارد و هر نوع هزینه در این دانشگاه یک سرمایه‌گذاری جدی است. وی با تاکید بر اینکه در هزینه برای دانشگاه فرهنگیان به هیچ وجه خست نخواهیم داشت، افزود: هزینه کردن در 100 پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در آموزش و پرورش است.
فانی با اشاره به حضور مهرمحمدی در راس دانشگاه فرهنگیان از وی به عنوان شخصیتی بین‌المللی در حوزه تعلیم و تربیت نام برد و اظهار کرد: حضور مهرمحمدی در راس دانشگاه آموزش و پرورش موجب افتخار است.
وی عنوان کرد: یقین دارم، دانشگاه فرهنگیان با پیگیری‌های مهرمحمدی و ایده‌‌های ناب به یکی از دانشگاه‌های خوب و دارای برند در کشور و دنیا در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام امکانات اداره‌های استانی ما در اختیار دانشگاه فرهنگیان است و امیدواریم مشکلات رفع شود.
فانی گفت: تلاش ما این است که در آموزش و پرورش نیروهایی تربیت کنیم که در انتقال مفاهیم و الگو بودن در بین دانش‌آموزان در مسائل تربیتی و آموزشی به عنوان نمونه و الگو برای دانش‌آموزان مطرح شوند تا به تدریج خروجی‌های این دانشگاه به کمک نیروهای پیشکسوت بیایند و ما بتوانیم سرمایه‌های کشور را بهتر از گذشته تقویت کنیم.
وی بیان داشت: قصد داریم، کشور را به بوم‌هایی تقسیم کنیم و بوم به این معنی است که در یک منطقه‌ای از یک کشور یک شهرستان منطبق بر یک بوم باشد یا در منطقه‌ای چند شهرستان تشکیل یک بوم را بدهند و پذیرش دانشجو از هر بوم برای همان بوم در دانشگاه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش میانگین سابقه خدمت معلمان در جنوب استان کرمان را کمتر از پنج سال دانست و ابراز داشت: نیروهایی از شمال استان کرمان برای جنوب استان استخدام کرده‌ایم که دو، سه یا چهار سال در شهرستان جنوبی بوده‌اند و بعد با فشار به مناطق خود رفته‌اند.

فانی عنوان کرد: کمبود معلم در شهرستان‌های جنوبی و تراکم معلم در شمال استان کرمان و در شهر کرمان داریم و به هیچ وجه نمی‌توانیم این شرایط را تحمل کنیم. وی گفت: قصد داریم، استخدام و پذیرش دانشجو را بر مبنای بوم انجام دهیم تا زمانی که نیرو را استخدام می‌کنیم، مطمئن باشیم برای آن منطقه ماندگار است نه اینکه دو سال بعد می‌رود.
فانی تصریح کرد: بی‌ضابطه بودن استخدام‌های آموزش و پرورش در سال‌های اخیر موجب شده که 58 هزار معلم اضافی داریم که حقوق می‌گیرند و کار برایشان نداریم در مقابل 50 هزار معلم هم کم داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.