سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۳:۵۲
کد مطلب: 21815
۰

10 دانشگاه سبز دنیا معرفی شدند

در چند سال اخیر، فعالیتهای مختلف زیربنایی که در دانشگاه زنجان در جهت حمایت از محیط زیست و سرسبزی آن انجام گرفته است از چشم آمار Greenmetric دور نمانده و این امر سبب شده تا این دانشگاه در لیست سرسبزترین دانشگاه‌های دنیا قرار گیرد و در گزارش "سبزترین دانشگاه جهان" در بین 301 دانشگاه دنیا، رتبه امیدبخشی را کسب کند.

رده ‌بندی ""Greenmetric از سال 2010 میلادی از سوی دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود. در آخرین رده ‌بندی اعلامی از سوی این دانشگاه که مربوط به سال 2013 میلادی است، اطلاعاتی از 301 دانشگاه در 61 کشور جهان و در 6 بخش جمع‌آوری شده است. این رده‌بندی اقدامات دانشگاه‌ ها را در بخش‌ هایی نظیر وضعیت و زیرساخت، انرژی و تغییرات جوی، مدیریت پسماندها، مصرف آب، حمل و نقل و آموزش و با بهره‌گیری از اطلاعات اخذ شده آنلاین از سوی این مؤسسات گردآوری کرده است.

10 دانشگاه سبز دنیا معرفی شدند
دانشگاه دولتی اندونزی در این "رتبه ‌بندی سبز" دانشگاه "ناتینگهامِ" انگلیس را با کسب 7521 امتیاز به عنوان سبزترین دانشگاه جهان برگزید و دانشگاه زنجان نیز با کسب امتیاز 5225 و رتبه 128 به عنوان تنها دانشگاه ایرانی موفق به کسب افتخار شده است. براساس این رتبه بندی دانشگاه ناتینگهام از انگلیس، دانشگاه بین المللی ایرلند، دانشگاه نرت ایسترن از آمریکا، بردفورد از انگلیس، کانتیکت از آمریکا، شربروک از کانادا، پلی موث از انگلیس، نورت کارولینا از آمریکا، کالیفورنیا از آمریکا و دانشگاه علوم کشاورزی و فنی آمریکا در رده اول تا دهم این رتبه بندی قرار دارند.
همچنین دانشگاههای Dundee از انگلیس، کفرالشیخ از مصر، یاماگوچی از ژاپن، سوت بریتانی از فرانسه، دگلی استادی دی باری آلدو مورو از ایتالیا، سبلاس مارت از اندونزی، سوترن یوتاه از آمریکا، ایسن از آلمان، شیبا از ژاپن و دانشگاه فنی مهندسی فنلاند بعد از ایران در این رتبه بندی قرار گرفتند.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن