يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۹:۲۱
کد مطلب: 3307
۰

حذف کنکور برای فرزند ایثارگران

مهر:  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار حذف کنکور در کلیه مقاطع برای فرزندان شاهد و ایثارگر شد و گفت: پیشنهاد می‌کنم در کلیه مقاطع دیوار کنکور برای این دسته از داوطلبان برداشته شده و شرایطی برای ارزیابی آنان گذاشته شود.
عبدالله جاسبی عصر روز گذشته در همایش ملی تجلیل از نفرات برتر کنکور و دانشجویان نمونه کشوری شاهد و ایثارگر با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای فرزندان شهدا و ایثارگر کوتاهی نکرده‌اند، افزود: ما به این میزان بسنده نمی‌کنیم و راضی نیستیم؛ چرا که معتقدیم فرزندان شاهد باید تا بالاترین درجه علمی بدون دغدغه تحصیل کنند. وی گفت: 52 درصد از فرزندان شهید در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند. البته همه دانشگاه‌های سراسر کشور در این زمینه همت کردند و تلاش می‌کنند که سطح علمی این دسته از دانشجویان را ارتقاء دهند. جاسبی درباره نحوه پرداخت شهریه فرزندان شاهد و ایثارگر افزود: مجلس شورای اسلامی سالانه بودجه ویژه‌ای برای فرزندان شاهد تصویب می‌کند. وی تاکید کرد: در آیین نامه ‌ها مطرح شده است که هیچ فرزند شهیدی به خاطر مشکلات آموزشی نباید اخراج شود، هر چند سخت‌گیری‌های لازم برای ارتقای سطح معلومات و تحصیلات آنها نیز انجام می‌شود. رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تدوین آیین‌نامه حذف کنکور در مقطع کارشناسی، گفت: به نظر می رسد که بهتر است اجرای این آیین‌نامه برای فرزندان شهدا آغاز شود و پیشنهاد می‌کنم که در کلیه مقاطع دیوار کنکور برای این دسته از داوطلبان برداشته شود ولی شرایطی برای ارزیابی آنان گذاشته شود و مطمئن باشید با حذف آن هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...