جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۰
کد مطلب: 4722
۰

شرط معدل از دلايل رد تقاضاي مهماني انتقال برخي دانشجويان است

  شرط معدل از دلايل رد تقاضاي مهماني انتقال برخي دانشجويان است/ مخترعان از شروع ارائه طرحشان از سوي بنياد ملي نخبگان حمايت مي شوند با وجود اينكه وزارت علوم چند سال قبل براي ايجاد خوابگاه هايي جديد و با امكانات رفاهي بيشتر ساخت اين مكان ها را به بخش خصوصي واگذار كرده بود قول خود را در مورد اختصاص تسهيلات به خوابگاه سازان فراموش كرد و اين ساختمان ها ناتمام باقي ماند. شرط معدل و فاصله كمتر از 30 كيلومتر بين دانشگاه مبدا ومقصد سبب رد شدن تقاضاي مهماني و انتقال دانشجويان متقاضي ثبت نام شده در سايت وزارت علوم شد.حل مشكل خوابگاه سازان تا آخر ماه رمضان، ساخت نانو لوله هاي كربني در دانشگاه تهران، وجود نداشتن سازماني براي حمايت از مخترعان هنگام طي مراحل كار، انتقال تعدادي از معاونت هاي وزارت علوم به استان البرز از ديگر عناوين ذكر شده در برنامه ميز دانشگاه اين هفته بود. *وزارت علوم قول اختصاص تسهيلات به خوابگاه سازان را فراموش كرد به گزارش باشگا خبرنگاران اسكان بيش از ده نفر از دانشجويان در يك اتاق در برخي خوابگاه هاي كشورمان وجود دارد.با وجودي كه دانشجويان خوابگاهمان با رتبه هاي تك رقمي و دو رقمي وارد دانشگاه شدند در اتاق هايي كه داراي 7 تخت دو طبقه است زندگي مي كنند و اين در حاليست كه اين وضعيت دور از انتظارمان بود.
چند سال قبل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي رفاه بيشتر دانشجويان طرح خصوصي سازي خوابگاه ها را شروع كرد تا با حمايت بخش خصوصي،خوابگاه هاي جديدي و با امكانات رفاهي و آموزشي بيشتري را مهيا كند ولي بعضي از اين طرح ها ناتمام باقي مانده و وزارت علوم به قولش در مورد اختصاص تسهيلات به خوابگاه سازان عمل نكرد.
در سفري كه به استان خراسان رضوي داشتيم به يكي از اين طرح ها واقع در سبزوار كه براي دانشگاه تربيت معلم ساخته شده سري زديم.
نيك اختر مسئول ساخت خوابگاه دانشجويي دانشگاه تربيت معلم سبزوار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: طرحي كه در موردش به برنامه ميز دانشگاه پيامك زدم خوابگاهي بود كه بعد از گذشت 7 سال از شروع ساخت آن هنوز نيمه كاره باقي مانده است.
وي يادآور شد: اين طرح اولين و بزرگترين خوابگاهي بود كه ساخت آن با اين زيربنا شروع شد ولي در ديگر شهرها از جمله سمنان، شمال و بيرجند نيز خوابگاه هاي ناتمام وجود دارد و با وجود اينكه اين مشكل را با هيئت دولت نيز مطرح كرديم ولي هيچ گاه اين مشكل را پيگيري نكردند.
*صندوق رفاه دانشجويي با كمك دوستان تا آخر رمضان مشكل خوابگاه سازان را حل مي كند
نزد مهندس مراديان، رئيس صندوق رفاه دانشجويي رفتيم تا اين مشكل را پيگيري كنيم.
در ادامه وي خاطر نشان كرد: اين موضوع مربوط به سال هاي گذشته است و در اين سال ها سرمايه اين افراد راكد مانده و باز هم سازندگان براي اين ساختمان ها هزينه مي كنند.
مراديان تصريح كرد: اميدواريم در اين هفته مشكل را حل كنيم و با توجه به اينكه واحد صندوق رفاه دانشجويي به طور دايم اين موضوع را پيگيري كرده و با مسئولان مربوطه جلسه هاي متعددي داشته است پيش بيني مي كنيم اين مشكل را با كمك دوستان تا آخر ماه رمضان برطرف كرده و وارد مرحله اجرايي شويم. * دانشگاه تهران نانو لوله هاي كربني را براي ذخيره سازي گاز توليد كرد دانشجويان دانشگاه تهران با همكاري پژوهشگران صنعت نفت موفق به توليد نانو لوله هاي كربني شدند كه در صنايع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز كاربرد فراواني دارد.
 در ادامه رشيدي مخترع و پژوهشگر افزود: اين نانو لوله هاي كربني يك ماده استراتژيك نانو از جنس كربن و با قطري در حدود نانومتر و طول در حدود ميكرومتر هستند.
وي يادآور شد: استحكام اين نانو لوله هاي كربني صد برابر فولاد و وزن آنها يك ششم وزن فولاد است و از هدايت الكتريكي و حرارتي بسيار بالايي برخوردار هستند و از آنها به عنوان نانو جاذب براي جذب و ذخيره سازي گاز استفاده مي شود.
 رشيدي خاطر نشان كرد: در زمينه نانو فيلتر و غشا نيز فعاليت هايي داشتيم كه نتيجه آن براي تصفيه آب آشاميدني و جذب و جداسازي گازها مورد استفاده قرار مي گيرد. *شرط معدل از دلايل رد تقاضاي مهماني انتقال برخي از دانشجويان است در ادامه بذرافشان مدير كل امور دانشجويان داخلي افزود: با درخواست مهماني انتقال حدود 65 درصد از دانشجويان از سوي دانشگاه هاي مبدا موافقت شد.
 وي خاطر نشان كرد: با درخواست 31 درصد از دانشجويان متقاضي مهماني انتقال نيز به دلايل شرط معدل و يا فاصله زير 30 كيلومتر مبدا با مقصد موافقت نشد. * سازماني براي حمايت از مخترعان هنگام مراحل كار وجود ندارد سيستم تصويربرداري اتوماتيك وسايل نقليه هوايي و زميني بدون نياز به اپراتور انساني يكي از صدها اختراع سالانه دانشجويان و پژوهشگران كشورمان است كه با دستان توانمندشان به ثبت مي رسانند.
به نقل از مخترعان، سازماني براي حمايت از مخترعان در هنگام كار وجود ندارد و بايد مراحل ساخت يك اختراع طي شود سپس اختراع در سايت بنياد ملي نخبگان ثبت شود و حمايت هاي اين بنياد منوط به اين تاييديه علمي است و اين در حالي است كه مخترعان در مراحل كار به حمايت هاي مالي مسئولان مربوطه نياز دارند. *مخترعان از شروع ارائه طرحشان از سوي بنياد نخبگان حمايت مي شوند براي پيگيري اين موضوع به بنياد ملي نخبگان رفتيم و با دكتر الستي معاون بنياد ملي نخبگان مصاحبه كرديم ايشان بر حمايت بيشتر اين بنياد بعد از به ثبت رسيدن اختراعات پژوهشگران تاكيد كرد.
 در ادامه وي افزود: مهمترين نكته به ثبت رساندن اختراع است زيرا كه اين يك طرح جديد است و بايد اثبات شود كه به فرد ديگري تعلق ندارد سپس در مراحل داوري سازمان پژوهشها كه با بنياد ملي نخبگان همكاري دارند بايد از امكان بهره برداري وسيله اختراع شده در آينده و بكارگيري آن در اجتماع اطمينان حاصل شود.
 الستي ياداور شد: براي ثبت اختراع و عضو شدن در بنياد ملي نخبگان نبايد وسيله ساخته شده باشد ولي در صورت آماده بودن اختراع، روند حمايت هاي اين بنياد تسريع پيدا مي كند. * تعدادي از معاونت هاي وزارت علوم به استان البرز منتقل مي شود خبر پاياني برنامه ميز دانشگاه مربوط به انتقال تعدادي از معاونت هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به خارج از پايتخت مي شود.
 در ادامه متكان معاون امور مالي وزير علوم افزود:سازمان پژوهش علمي و صنعتي در شهريار كرج مستقر شده و معاونت امور دانشجويان از وزارت علوم جدا مي شود.
 وي يادآور شد: در صورتيكه استاندار استان البرز، فضاي مورد نياز سازمان سنجش را در اختيار قرار دهد اين سازمان نيز به طور كل به استان البرز انتقال مي يابد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی