سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۹
کد مطلب: 57796
۹
۲

درگذشت دکتر روشنک وامقی استاد فرهیخته دانشگاه علوم توانبخشی

درگذشت دکتر روشنک وامقی استاد فرهیخته دانشگاه علوم توانبخشی
به گزارش میگنا به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، «دکتر روشنک وامقی» استاد بازنشسته گروه آموزشی علوم بالینی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درگذشت.

وی پزشک متخصص بیماری های کودکان بود و عضو گروه آموزشی علوم بالینی و مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بود.

زمینه های تخصصی کاری وی بیماری های کودکان، رشد و تکامل کودکان، توانبخشی عصبی- تکاملی کودکان، مدیریت، نیازسنجی، برنامه ریزی، ارزشیابی و روش تحقیق بود. دکتر وامقی ۲۳ سال سابقه تدریس، راهنمایی و مشاوره پایان نامه در مقاطع مختلف تحصیلی و ۲۳ سال سابقه تحقیق در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و سایر سازمانها و نهادها داشت.

وی همچنین در حوزه های اجرایی صدای مشاور پزشکی ژنتیک، مدیر کل دفتر پیشگیری از معلولیت ها، معاون امور فرهنگی و پیشگیری در سازمان بهزیستی کشور، معاونت پژوهشی و معاونت آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت داشت.

تالیف و ترجمه صدها مقاله و بیش از ۱۰ کتاب در حوزه های تخصصی از دیگر سوابق فعالیت های علمی این استاد بود.
دکتر وامقی در سال های ۸۹-۹۰ و ۹۲-۹۳ به عنوان استاد نمونه و پژوهشگر نمونه انتخاب شده بود.

دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در پیامی درگذشت استاد فرهیخته «دکتر روشنک وامقی» را به همه دانشگاهیان و جامعه خدمتگزار در نظام سلامت کشور تسلیت گفت.
 

وی در این پیام یادآور شد: استاد برجسته دکتر روشنک وامقی را همگان به «تعهد، پشتکار، صداقت، تدین و ایمان» می شناختند و تاثیرات خدمات ارزشمند علمی و پژوهشی ایشان بر سلامت جامعه، بر کسی پوشیده نیست.


معاون، مدیران و کارشناسان معاونت درمان و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در پیامی درگذشت دکتر روشنک وامقی استاد و محقق فرزانه را تسلیت گفتند.


روحش شاد و یادش گرامی
 
 
پیکر دکتر "روشنک وامقی" استاد و محقق فرهیخته کشورمان، به آرامگاه ابدی منتقل شد
پیکر استاد و محقق فرهیخته دکتر "روشنک وامقی" عضو هیات علمی گروه علوم بالینی و رئیس اسبق مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و مجری ده ها مطالعه ملی و منطقه ای در نظام سلامت، با همراهی جمع کثیری از دوستان، همکاران و دانشجویان دانشگاه، به آرامگاه ابدی ایشان در بهشت زهرا (س) تهران منتقل شد.
 


به گزارش مفدا علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ در مراسم وداع با این بانوی اخلاق و شخصیت علمی که نتایج فعالیت های علمی و پژوهشی و خدمات ارزشمند ایشان در سطح ملی و منطقه ای، به ارتقای سلامت کودکان و جامعه کمک شایانی کرد، علاوه بر اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، و جمعی از مدیران زیرمجموعه وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کل کشور نیز حضور داشتند.

پس از تشییع پیکر مرحومه دکتر وامقی در محوطه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و زیارت قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، نماز به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه قرائت شد.

جمع دانشگاهیان در ادامه این مراسم، برای آرامش روح بزرگ استاد فرهیخته دکتر وامقی، زیارت عاشورا قرائت کرده و با ندای « لا اله الا الله » و « الله اکبر »، ایشان را در سفر آخرت بدرقه کردند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دکتر ربابه شیخ الاسلام
Iran, Islamic Republic of
زنده یاد دکتر روشنک وامقی از زنان خدوم جامعه ،دوستدار سلامت کودکان بسیار متعهد و صادق علاوه بر این بسیار پایبند اخلاق حرفه ای، پاک اندیش و صبور بودند .
خدمات ارزنده ایشان در زمینه های پژوهشی و اجرایی بر کسی پوشیده نیست .
در گذشت این استاد ارجمند و عزیز دل همه دوستداران سلامت و خصوصا سلامت کودکان را به درد آورد . بدین وسیله با کمال احترام این مصیبت جانسوز را به همسر و فرزندان و بستگان ایشان تسلیت میگویم و برایشان صبر و بردباری و برای آن روانشاد علو درجات را آرزو می کنم
نوشین غلامی
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنک وامقی نه تنها پزشکی متخصص و متعهد بودند بلکه مادری دلسوز و نمونه و همسری بسیار دوست داشتنی بودند برای اقوام و نزدیکان نیز همیشه دلسوز و مهربان و بودن مثل یه فرشته مهربون که دنیا گنجایش وجود نازنینش رو نداشت
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.