پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ / ۰۹:۴۲
کد مطلب: 5938
۰

تصویب آئین‌نامه نظام مهارت و فناوری کشور توسط هیئت وزیران

سرپرست سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت:‌ آئین نامه نظام مهارت و فناوری کشور اول آبان ماه به تصویب هیئت وزیران رسید و دو نظام اشتغال و صلاحیت حرفه‌ای نیز در حال نهایی شدن است.
 کورش پرند در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری آزمون مهارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور، اظهار داشت: برای اولین بار ثبت نام به صورت اینترنتی انجام و همچنین کارت اعتباری به متقاضیان ارائه شده است.
وی ادامه داد: تهیه دفترچه آزمون، حفاظت آزمون، کارت ورود به جلسه به صورت اینترنتی، آزمون 23 حرفه در سطح کشور به صورت هماهنگ و اعلام نتایج اینترنتی از اولین اقدامات جدید در سازمان فنی‌وحرفه‌ای است.
سرپرست سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه هیئت وزیران اول آبان ماه سال جاری بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آئین نامه آموزش مهارت وفناوری را تصویب کرد، گفت: اکنون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال طراحی نقشه نظام مهارتی کشور است که نظام جامع مهارت وفناوری نام دارد.
پرند این نظام را شامل سه زیر نظام دانست و تصریح کرد: نظام آموزش مهارت و فناوری که اکنون طراحی و به تصویب هیئت وزیران رسید و همچنین نظام صلاحیت حرفه‌ای طراحی شده و در هفته آینده بررسی و تدوین نهایی می‌شود تا با تایید وزیر برای تصویب به هیئت وزیران برود.
وی ادامه داد: همچنین نظام احراز اشتغال در حال طراحی است و با توجه به تصویب نظام آموزش مهارت وفناوری، نظام‌ها گام به گام تدوین و به تصویب خواهد رسید.
سرپرست سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در خصوص جزئیات آیین نامه مهارت و فناوری بیان کرد: این آیین نامه نقشه نظام آموزش مهارتی کشور است که شامل آموزش‌هایی است که با هدف ارتقاء انتقال دانش کار و فناوری به هنگام کردن مهارت‌های شغلی و افزایش مستمر بهره‌وری در تمامی سطوح تحصیلی مهارتی به صورت آموزش رسمی و غیر رسمی انجام می‌شود.
پرند یکی از ویژگی‌های این آموزش‌ها را مبتنی بودن بر محیط کار واقعی و شبیه سازی شده دانست و افزود: از اصول این نظام جامعیت و انسجام در سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی، گسترش و نظارت، انعطاف پذیری، هماهنگی با سیاست‌های کلان کشور است.
به گفته پرند، نظام آموزش مهارت و فناوری مشتمل بر دو نظام فرعی آموزش عالی مهارت و فناوری و آموزش فنی‌وحرفه‌ای است و همچنین در بحث مقاطع، سطوح و گواهی نامه‌ها در نظام آموزش عالی مهارت وفناوری کاردانی فنی، مهندسی فناوری،‌ مهندسی فناوری ارشد و خبره است که به ترتیب همتراز کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نظام آموزش نظری است.
وی تاکید کرد: در صورتی که رشته غیر فنی‌ باشد مقاطع به ترتیب شامل کاردانی حرفه‌ای، کارشناسی حرفه‌ای، کارشناسس حرفه‌ای ارشد و کارشناسی حرفه‌ای خبره تغییر نام می‌یابد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو