پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
کد مطلب: 61405
۰

تاثیر انزوای اجتماعی بر نقص حافظه

تاثیر انزوای اجتماعی بر نقص حافظه
محققان کالج پزشکی بیلور، در جدیدترین مطالعه خود به مطالعه تاثیر انزوای اجتماعی بر نقص حافظه، اختلال در یادگیری و سایر تغییرات رفتاری پرداخته اند.
محققان درباره اثرات انزوای اجتماعی بر نورون ها مطالعات بسیاری کرده اند، با این حال اطلاعات بسیار کمی در رابطه با تاثیر این موضوع بر فراوان ترین سلول های مغز، یعنی آستروسیت ها، در دسترس است.
آستروسیت ‌ها، نقش‌ های مختلفی در مغز ایفا می کنند؛ از جمله تقویت عملکرد نورون ‌ها، تشکیل سیناپس ‌ها، آزاد سازی انتقال‌ دهنده‌ های عصبی و ایجاد سد خونی مغزی.
پژوهشگران گزارش دادند: انزوای اجتماعی، منجر به بیش فعالی آستروسیت ‌ها می ‌شود و این امر، به نوبه خود بر عملکرد مدار مغز و حافظه، تاثیر منفی می گذارد. دانشمندان همچنین دریافتند: مهار بیش فعالی آستروسیت ها، نقایص شناختی مرتبط با انزوای اجتماعی را معکوس می کند.
محققان توضیح دادند: در شرایط عادی، آستروسیت ‌ها عملکرد مدار مغز و حافظه را ارتقا می ‌دهند. با این حال، ما دریافتیم که در طول انزوای اجتماعی، آستروسیت‌ ها در ناحیه هیپوکامپ مغز، حافظه و یادگیری را دچار اختلال می کنند.
دانشمندان افزودند: یکی دیگر از یافته های کلیدی این مطالعه، این است که ما توانستیم با مهار بیش فعالی آستروسیت ها، نقایص فیزیولوژیکی و شناختی مرتبط با انزوای اجتماعی را معکوس کنیم.
محققان اظهار داشتند: یافته‌ های ما بینش جدیدی را از نقش آستروسیت ‌ها در فیزیولوژی مغز، ارائه می دهد. نتایج همچنین نشان داد: آستروسیت ها، تحت تأثیر تغییرات محیطی قرار دارند و روابط اجتماعی برای عملکرد صحیح آستروسیت ها و در نتیجه برای عملکرد صحیح مغز، مفید هستند.به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Neuron منتشر شده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم