دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۶
کد مطلب: 62168
۱
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

توانمندسازی دانش آموزان با تاکید بر تاب آوری

توانمندسازی دانش آموزان با تاکید بر تاب آوری
توانمندسازی دانش آموزان با تاکید بر تاب آوری مهمترین اولویت آموزش وپرورش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است حسن بروشکی در جلسه کمیته مشترک پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: توانمند سازی دانش آموزان با تاکید بر تاب آوری مهمترین اولویت آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس است.
 
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، بروشکی در جلسه کمیته مشترک پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار کرد: آسیب اجتماعی پدیده ای قابل حذف نیست و هیچگاه میزان وقوع آن در جامعه به صفر نمی رسد اما اقدامات پیشگیرانه و مداخلات مبتنی بر توانمندسازی دانش آموزان در کاهش تمایل آنان به آسیب های اجتماعی موثر است. 

وی با اشاره به پوشش ۶۰ درصدی دانش آموزان استان در اجرای طرح نماد (نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان) گفت: اجرای هر چه بهتر این طرح نیازمند حمایت های مالی و تامین اعتبارات لازم است در حالی که امسال پایین ترین میزان اعتبار برای اجرای این طرح به سیستان و بلوچستان تخصیص داده شده است و این موضوع پوشش کامل طرح را در این استان پهناور با حدود ۸۴۰ هزار دانش آموز با مشکل روبرو خواهد کرد. 

وی به اجرای طرح ابتکاری قاضی مدرسه در مدارس سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف افزایش آگاهی و اطلاعات دانش آموزان در زمینه قوانین و مقررات و تبعات آسیب های اجتماعی در قالب بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی در مدارس استان با حضور ۳۰ مدرس از کادر قضایی دادگستری برگزار شد و در سال تحصیلی جدید نیز استمرار خواهد داشت‌.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: وجود مراکز فروش مواد دخانی مانند کافه‌ها در نزدیکی مدارس یکی از مهمترین عوامل افزایش تمایل دانش آموزان به آسیب های اجتماعی است که این موضوع با همکاری مراجع قضایی و انتظامی نیازمند پیگیری و حل است. 

بروشکی ترک تحصیل را مهمترین آسیب اجتماعی در مدارس استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: از مجموع ۳۸ هزار و ۳۱۱ نفر آمار اعلامی وزارت آموزش و پرورش به عنوان بازمانده و تارک تحصیل در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در سیستان و بلوچستان در قالب اجرای طرح شهید محمودوند تا کنون برای ۳۸ هزار و ۷۱ نفر در سامانه پیگیری کننده معین شده است و از این تعداد تا کنون علت ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل ۹ هزار و ۲۵۲ نفر مشخص شده است و تا کنون ۲۵۵ نفر به چرخه آموزش بازگشتند. 

وی خاطر نشان کرد: معلولیت دانش آموزان، تداخل ساعت حضور دانش آموزان در مدارس دینی با زمان آموزش رسمی، مهاجرت به خارج کشور، فوت و مواردی از این قبیل از مهمترین دلایل بازماندگی و ترک تحصیل در استان است که در این شناسایی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند. 

وی آموزش خانواده ها و ارتقای سطح آگاهی آنان نسبت به آسیب های اجتماعی و فضای مجازی را از مهمترین عوامل در کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان عنوان کرد و گفت: خانواده ها باید نسبت به این موضوعات حساس و آگاه شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!