يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
کد مطلب: 62205
۰

خلاقیت بر سلامت روان تاثیر گذار است

بیان خود از طریق فعالیت های هنری و خلاقانه مانند نسخه ای برای سلامت روانی شما است.
خلاقیت بر سلامت روان تاثیر گذار است
خلاقیت به ما کمک می کند تا جهان را به شیوه های جدید و متفاوت درک کنیم. و آثار زیبایی بسازیم ، مشکلات را حل کنیم و بدن و ذهن خود را سرحال کنیم. این سرگرم کننده است . شما هنگامی که در حال تفریح ​​هستید ، بر سلامت خود تأثیر مثبت می گذارید.
به گفته محققان، راه رسیدن به آرامش واقعی، شروع به انجام یک کار خلاقانه است اما براستی خلاقیت چیست؟ خلاقیت و نوآوری به معنای انجام کار جدید و اثربخش است.
کاری که ما را از دیگران متمایز کرده و به موفقیت نزدیک کند.خلاقیت، توانایی تفکر یا عمل، فراتر از روش‌های معمول است؛ همچنین شیوه‌ها، مفاهیم و ایده‌های جدید و اصلی را پرورش می‌دهد.خلاقیت در انحصار افراد نخبه نیست. خلاقیت  مسیر اجرایی تبدیل ایده به واقعیت است تمرینات پرورش خلاقیت به شما کمک خواهد کرد تا استعدادهای بالقوه خود را به درستی به کار ببندید و مسیر رسیدن به اهداف‌تان را بهتر و جذاب‌تر طراحی کنید اما چگونه حیطه مناسب برای افزایش نوآوری و دانش خود را انتخاب کنید تا به اهداف و خواسته‌های‌تان در زندگی نزدیک‌تر شوید و سپس به بیان تمرینات کاربردی می‌پردازیم.

خلاقیت چیست؟

خلاقیت و نوآوری به معنای انجام کار جدید و اثربخش است. کاری که ما را از دیگران متمایز کرده و به موفقیت نزدیک کند.
همه افراد از دوران کودکی خلاق هستند اما عواملی مانند محیط پیرامون، فرهنگ، خانواده، اطرافیان و… باعث می‌شوند به مرور زمان مهارت نوآوری و ابتکار خود را از دست بدهند.
این نکته را فراموش نکنید که خلاقیت و نوآوری استعدادی بالقوه است که برای افزایش و حفظ آن همواره باید تمرین‌هایی را انجام دهید. در غیر این صورت به مرور زمان مهارت تفکر خلاق را از دست خواهید داد.

 بر اساس نظرسنجی جدید انجمن روانپزشکی آمریکا، افرادی که در فعالیت‌های خلاقانه شرکت می‌کنند- از کاردستی گرفته تا نواختن پیانو تا نقاشی- سلامت روانی بهتری دارند. دکتر «پتروس لوونیس»، رئیس این انجمن، گفت: «ما در دوران پر استرسی زندگی می‌کنیم و گاهی اوقات شغل و مسئولیت‌های ما می‌تواند انرژی و سلامت روان ما را تخلیه کند.»
وی در ادامه افزود: «فعالیت‌های خلاقانه فقط برای سرگرمی نیستند، بلکه می‌توانند به ما کمک کنند از مغزمان به گونه‌ای متفاوت استفاده کنیم و آرامش داشته باشیم. نقاشی یا حل یک پازل دشوار می‌تواند ما را به طرز فکر متفاوتی سوق دهد.»
بر اساس این نظرسنجی، کسانی که سلامت روان خود را "بسیار خوب" یا "عالی" عنوان کردند، بیشتر از کسانی که سلامت روان خود را "نسبی" یا "ضعیف" توصیف کرده بودند، در سرگرمی‌های خلاقانه شرکت می‌کردند.
این نظرسنجی بین ۲۲۰۲ بزرگسال انجام شد.
البته، این نظرسنجی نمی‌تواند ثابت کند که استفاده از جنبه خلاقانه، سلامت روان را بهبود می بخشد.
دکتر «سائول لوین»، مدیر عامل و مدیر پزشکی انجمن، گفت: «با این حال، فعالیت‌های خلاقانه راهی عالی برای ابراز وجود و فاصله گرفتن از کارهای روزمره هستند.»
در کنار سرگرمی‌های خلاقانه، صحبت با دوستان، پیاده روی در طبیعت و ورزش، از جمله گزینه‌های خوب دیگر است.کاردستی، نوشتن خلاقانه و کنسرت رفتن از دیگر عوامل کاهش دهنده استرس بودند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی