يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۴
کد مطلب: 8785
۰

رشد 86برابري نيروي مشاوره بعد از پيروزي انقلاب اسلامي

گزارشي از فعاليت‌هاي معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش وپرورش قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي:
رشد 86برابري نيروي مشاوره بعد از پيروزي انقلاب اسلامي

به مناسبت فرارسيدن سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايام مبارك دهه فجر به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش وپرورش قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌پردازيم كه حاكي از به كارگيري21 هزار و 500 نيروي مشاوره بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است كه قبل از انقلاب شكوهمند اسلامي تنها 250 نيروي مشاوره در مدارس فعاليت مي‌كرده است كه رشدي معادل 86 برابر را نشان مي دهد و تعداد 719هسته مشاوره نيز به ازاي هر 400 دانش آموز دوره هاي ابتدايي،راهنمايي و متوسطه به ارائه رايگان خدمات مشاوره مي پردازند كه تخصيص مشاوره به دوره ابتدايي در طول تاريخ آموزش و پرورش بي سابقه است.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط‌عمومي وزارت آموزش وپرورش، معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش وپرورش كه با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي با تلاش شهيداني چون دكتر بهشتي،دكترباهنر و رجايي پا به عرصه وجود گذاشته بود،اعتلا و نهادينه سازي فرهنگ و ارزشهاي والا اسلامي را در مدارس وجه همت خود قرارداد و در اين راه تا كنون 76 هزار نمازخانه در مدارس ايجاد شده است تا نماز به عنوان ستون دين و عامل اصلي بازدارنده از گناه در مدارس اقامه شود.

پيش از پيروزي انقلاب اسلامي «مدارس قرآني» واژه‌اي نامانوس در دوران رژيم ستمگر طاغوت بود كه بعد از سقوط نظام ستمشاهي و استقرار نظامي اسلامي طي سال‌هاي 57 تا 83، 600 مدرسه قرآني ايجاد شد، طي دولت نهم 700 مدرسه قرآن و در دولت دهم تاكنون 10700 مدرسه قرآني براي آموزش اين كتاب هدايت‌بخش به دانش‌‌آموزان ايجاد شد.

شايان ذكر است، كانون‌هاي فرهنگي و تربيتي نيززشد يافت و پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي 1 هزار و 206 كانون فرهنگي و تربيتي در كشور ايجاد شد.

مركز مشاوره، مربيان قرآن، ائمه جماعت، نيروي مربي تربيتي، طرح هجرت و اردوي راهيان نور دانش‌آموزي مواردي هستند كه پس از پيروزي انقلاب به ترتيب 530 مركز مشاوره، 25 هزار و 800 مربي قرآن، 20 هزار و 54 ائمه جمعه، 115 هزار مربي تربيتي، شركت 740 هزار نفر در طرح هجرت و اعزام 805 هزار و 71 نفر به اردوهاي راهيان نور تاكنون بوقوع پيوسته است.

اعضاي سازمان دانش‌آموزي به 675 هزار نفري دولت دهم رسيده است و شوراهاي دانش‌آموزي نيز رشدي 82 درصدي داشته‌اند كه اين برنامه‌ها هيچ يك پيش از انقلاب اسلامي وجود نداشت.

گفتني است، شناسايي آموزش دانش‌آموزان مداح طرحي است كه طي دولت دهم آغاز شده و تاكنون 2 هزار مداح دانش‌آموز شناسايي و آموزش ديده‌اند و بر اين اساس 2 هزار و 200 هيات مذهبي پس از پيروزي انقلاب در مدارس ساماندهي شده‌است.

آموزش هنرهاي نمايشي به 1 ميليون و هشتصد و پنجاه و شش هزار دانش‌آموز، آموزش‌ هنرهاي دستي و تجسمي به 11 ميليون و نهصد و هشتاد و هفت هزار دانش‌‌‌آموز، آموزش فيلم‌سازي كوتاه 157 هزار و 850 دانش‌آموز و برگزاري نقاشي گروهي براي 2 ميليون و 409 هزار دانش‌آموز، برگزاري سرودهاي گروهي توسط يك ميليون و 253 هزار دانش‌آموز، ايجاد كتابخانه مستقل در 83 هزار و 474 مدرسه، ايجاد كتابخانه كلاسي ابتدايي در 209 هزار كلاس ابتدايي و برگزاري مسابقات شعر و داستان نويسي براي يك ميليون و 102 هزار دانش‌آموز طرح‌هايي است كه تنها در دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي و دولت‌هاي نهم و دهم به انجام رسيده است.



نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی