چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۵
کد مطلب: 12153
۰

تمام معتادان بیمه می‌شوند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه ای برای تمام معتادان خبر داد و آمار معتادان در کشور را ۲ میلیون نفر اعلام کرد که ۸ میلیون نفر دیگر از خانواده‌شان را نیز درگیر می‌کنند.

به گزارش فارس عبدالله عمادی، معاون رفاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از وظایفی که در این معاونت تعریف شده است حمایت از درمان معتادان از جمله حمایت‌های جسمی، روانی، اجتماعی و حقوقی است.

وی افزود: با توجه به حمایت اجتماعی در کنار سایر ابعاد حمایت از زمان آغاز درمان اعتیاد و پس از آن اهمیت ویژه‌ای دارد و این معاونت تأکید بخصوصی به حمایت از زمان آغاز درمان دارد.



10 میلیون نفر درگیر اعتیادند

عمادی ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس آمارها 2 میلیون نفر معتاد در کشور وجود دارد و اگر هر فرد را در یک خانواده 5 نفره ضرب کنیم آماری بالغ بر 10 میلیون نفر درگیر مواد مخدر در کشور ما هستند یعنی به طور غیر مستقیم 8 میلیون نفر از جمعیت کشور دچار معضلات و مشکلات اعتیاد هستند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و بیرون خانواده و منابع اجتماعی موجود اعم از دولتی و غیردولتی گفت: کمک های نهادهای غیردولتی و NGO ها در مبحث پیشگیری نقش بسزایی در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر دارد.

عمادی با بیان اینکه ضرورت هماهنگی و همکاری سازمان‌های مرتبط در این زمینه بسیار الزامی است ولی تاکنون همه این سازمان‌ها به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کردند افزود: یکی از اقدامات و استراتژی‌های معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار به موقع بودن و در دسترس بودن حمایت‌ها و همچنین افزایش توانمندی افراد و خانواده‌ها است البته باید از وابستگی طولانی مدت حمایت‌های اجتماعی که افراد را وابسته می‌کند نیز پرهیز کرد.

عمادی بیان داشت: حمایت‌های بیمه‌ای در این زمینه در زمان درمان بسیار مهم است و ما نیز سعی بر آن داریم تا تمام افراد معتاد را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و از افراد و خانواده‌ها در زمان درمان به ویژه خانواده‌های نیازمند حمایت‌های مالی کنیم.

وی با اشاره به بستر‌سازی برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای که به افراد معتاد آموزش‌های ویژه‌ای به خصوص در زندان‌ها ارائه می‌شود گفت: در این زمینه اعطای تسهیلات، اشتغالزایی به معتادان و همچنین تأمین مسکن آنان و حمایت از خانواده‌های افراد معتاد در زمان درمان از دیگر استراتژی‌های معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار به حساب می‌آید.

عمادی تصریح کرد: معتاد باید در زمان درمان به نتیجه‌ای برسد که پس از درمان مطمئن باشد،خانواده و جامعه او را پس از بهبودی می‌پذیرند که این مسئله نقش بسیار مهمی در درمان معتاد می‌تواند ایفا کند.

وی به برخی اقدامات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از جمله آموزش پیشگیری از اعتیاد به 6 میلیون و 110 هزار 825 نفر در سال 90 توسط بهزیستی در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه 28 هزار و 820 معتاد بهبود یافته نیز آموزش مهارت‌های شغلی را در سال 90 فرا گرفتند.

وی ادامه داد: در حوزه درمان و کاهش‌های آسیب نیز با بهره‌گیری از 1827 مرکز فعال بهزیستی که 70 درصد درمان معتادان را بر عهده دارند توانستیم 432 هزار و 900 نفر را تحت پوشش درمان اعتیاد قرار دهیم.



5 هزار واحد مسکونی برای معتادان بهبود یافته

عمادی خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت 5 هزار واحد مسکن برای معتادان با ارائه تسهیلات اشتغال در طولانی مدت صورت خواهد پذیرفت و در این زمینه یارانه درمان و پرداخت هزینه‌های معیشتی به خانواده‌های معتاد بی‌بضاعت پرداخت می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.