يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ / ۰۶:۴۷
کد مطلب: 12640
۰

گوشت و جگر را قبل از مصرف به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال نگهداری کنيد

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل گفت: با توجه به تشدید دمای هوا و تکثیر و فعالیت کنه‌ها و احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که بیماری قابل انتقال به انسان و حیوان است باید نکات بهداشتی را رعایت کرد. سمیرا خاتمی، در گفت‌وگو با ایسنا در آران و بیدگل اظهار کرد: با توجه به تشدید دمای هوا در روزهای اخیر و تکثیر و فعالیت کنه‌ها و احتمال بروز مواردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که بیماری قابل انتقال به انسان و حیوان است و به لحاظ مخاطرات بالقوه این بیماری برای جمعیت انسانی، گروه‌های در معرض خطر از جمله بازرسان بهداشتی دامپزشکی، دامداران، قصابان، سلاخان، نقل و انتقال دهندگان دام باید نکات بهداشتی لازم را در این زمینه رعایت کنند.


وي خودداری از کشتار غیرمجاز دام،‌ خودداری از خرید گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خودداری از نگهداری گوشت در خارج از یخچال را از جمله راه‌های پیشگیری ابتلا به این بیماری ذکر کرد و افزود: پرهیز از تماس غشاهای مخاطی بدن با خون و ترشحات دام، خودداری از عرضه و فروش فرآورده‌های دامی در حاشیه خیابان، استفاده از دستکش هنگام خردکردن گوشت، خودداری از قراردادن چاقو یا کارد در بین لب‌ها و شستشو و ضدعفونی دست‌ها، وسایل و البسه پس از کار روزانه از جمله مسائل بهداشتی می‌باشد که قصابان باید به آن توجه داشته باشند.

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در ادامه اطمینان از توجه به نبود خراش و جراحت پوستی پیش از آغاز کار، را از سوی قصابان لازم دانست و تاکید کرد: سمپاشی دامداری‌ها و دام‌ها به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی خصوصاً کنه‌ها باید به صورت مرتب انجام گیرد.

خاتمي ادامه داد: گروه‌های در معرض خطر از جمله بازرسان بهداشتی دامپزشکی، دامداران، قصابان، سلاخان، نقل و انتقال دهندگان دام باید در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار سریع به مراکز درمانی مراجعه کنند و در صورت هر گونه جراحت و زخم در دست‌ها از کشتار دام و یا تماس با امحاء و احشاء دام بدون دستکش مناسب خودداری کنند.


وي در پایان خواستار شد: شهروندان درصورت خرید گوشت و جگر قبل از مصرف به مدت 24 یا 48 ساعت آن را در داخل یخچال نگهداری کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.