پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۸
کد مطلب: 20396
۳

هشدار نسبت به عادی‌سازی روابط دختر و پسر

هشدار نسبت به عادی‌سازی روابط دختر و پسر
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، شب هفتم ماه محرم،‌ در جمع سوگواران عزای حسینی در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم، در ادامه سلسله مباحث تبیین سبک زندگی به مسئله غیرت اشاره کرد و گفت: انسان های غیرتمند مورد علاقه خداوند هستند.
وی با بیان این که فحشا و روابط جنسی نامشروع، در ادیان توحیدی حرام اعلام شده است، تصریح کرد: غیرت به مفهوم این است که فردی به مسئله یا محبوبش حساس باشد.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) غیرت را مرزبانی و عکس العمل ذاتی انسانی دانسته و گفت: غیرت در موضوعات مختلف نسبت به دین، وطن و ... مطرح می شود اما در جامعه بیشتر متمایل به مسئله ناموس است.
حجت الاسلام رفیعی با تاکید بر این که بی غیرتی، نور فطرت را خاموش می کند، اظهار داشت: کسی که غیرت ندارد، قلبش وارونه است؛ چرا که از تمام ارزش های اخلاقی خالی می شود و به آسانی معصیت می کند.

*تاثیر پیامک در آسیب های خانوادگی
وی با توصیه به دختران و بانوان مبنی بر حفظ رفتار اسلامی و اخلاقی در جامعه، ابراز داشت: آقایان و خانم ها باید بدانید که بسیاری از روابط خانوادگی افراد با برقراری پیامک‌های ضد اخلاقی مختل شده است.
عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) ادامه داد: متاسفانه برخی هزاران پیامک به شماره های مختلف ارسال می کنند تا بالاخره یک نفر با آن ها ارتباط برقرار کند و این مسئله مخل امنیت و بی شک اقدامی حرام است. وی با اشاره به مزاحمت اراذل و اوباش برای زنان نمازگزاران در حین مسیر مسجد در زمان رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمود به این بیماردلان، منافق و اوباش هشدار شدید بده که اگر از اقدامات خود دست برندارند و خجالت نکشند، ما تو را برای برخورد با آن ها می شورانیم. عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با تاکید بر این که در دین اسلام بر اهمیت عفاف و غیرت تاکید شده است، ابراز داشت: قصه های قرآن و به ویژه داستان حضرت یوسف(ع) به اهمیت عفاف و پاکدامنی اشاره داشته است.

*زنگ خطر عادی سازی روابط پسران و دختران
  حجت الاسلام رفیعی با انتقاد از عادی شدن روابط دخترها و پسرهای اقوام، گفت: متاسفانه در برخی از شهرها، دست دادن دختر و پسرهای فامیل و بدون حجاب بودن دختران در برابر پسران به امری عادی و معمولی تبدیل شده است! وی یکی از مقصران این مسئله را صداوسیما اعلام کرد و ابراز داشت: متاسفانه ترویج برخی مسائل نامناسب در سریال ها و فیلم ها موجب عادی شدن روابط دختران و پسران خانواده ها شده است. عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) همچنین به انتقاد از طولانی شدن روند برخی خانواده ها برای ازدواج جونان پرداخت و گفت: متاسفانه برخی نامزدها بدون خواندن هیچ خطبه عقدی، در زمان های طولانی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

*عوامل بی غیرتی
حجت الاسلام رفیعی، موسیقی، اختلاط، نگاه به نامحرم، طعام از گوشت حرام و شرب خمر را پنج عامل بی غیرتی دانست و اظهار داشت: در روایت داریم که اگر در خانه ای چهل روز موسیقی پخش شود، غیرت از آنجا خارج می شود. وی با بیان این که موسیقی های محرک از نظر الفاظ و آهنگ حرام هستند، تصریح کرد: قرآن نازل شد تا با خواندن شعرهای محرک جنسی و شهوت انگیز که در دوارن جاهلی نیز رواج داشت، مقابله کند.

*انتقاد از منتقدان عفاف و حجاب
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) در ادامه با انتقاد از کسانی که همواره مدعی هستند که بحثی از حجاب در قرآن نیامده است، اظهار داشت: خدا لعنت کند کسانی که برای نفی حجاب در اسلام اقدام می کنند و توجیه نیز می آورند؛ آن ها از دین و قرآن چیزی متوجه نمی شوند.
حجت الاسلام رفیعی با تاکید بر این که حفظ حجاب، نص صریح قرآن است، تصریح کرد: خداوند به پیامبر فرمود به زنانت، دختران و زنان مسلمان تاکید کن که از جلباب استفاده کنند. وی با بیان این که براساس آیه صریح قران، پوشش زنان باید حفظ شود، ابراز داشت: چرا برخی افراد این مسئله را توجیه می کنند و چه نفع و سودی می برند که معترض حجاب بانوان می شوند.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با تاکید بر این که کسانی که علیه فرهنگ عفاف و حجاب قلم می زنند در روز قیامت باید پاسخگوی خدا، پیامبر و قرآن باشند، اظهار داشت: ما مخالف حضور بانوان با حفظ پوشش و حجاب در عرصه اجتماعی نیستیم چرا که حضرت زهرا(س) نیز در عرصه اجتماعی از ولایت دفاع کردند.

*انتقاد از برخی مسئولان

وی همچنین به انتقاد از برخی مسئولان به خاطر عدم پیگیری قانون عفاف و حجاب پرداخت و گفت: متاسفانه در سال های اخیر نسبت به این طرح بی توجهی شد و آن قدر که به مسائل سیاسی اهمیت دادند به این مسئله توجه نکردند. عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العامیه با تاکید بر لزوم توجه ویژه دولت به مسئله عفاف و حجاب، اظهار داشت: هیچ مسئله ای پیش نمی آید که دولت برای الزام حجاب در اماکن دولتی و مراکز علمی و فرودگاه ها برنامه ریزی و تدبیر داشته باشد.
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به غیرت حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا، ابراز داشت: امام حسین(ع) در گودی قتلگاه پس از نام بردن مسلم بن عقیل، هانی بن عروه و ... فرمودند قهرمانان و دلاوران کجا هستید که جلوی حمله دژخیمان به زنان و فرزندانم را بگیرید.

*نگاه به نامحرم اعتیارآور است

وی در ادامه با تاکید بر این که کسانی که به نامحرم نگاه می کنند در ایام پیری هم این رویه خود را ادامه می دهند، اظهار داشت: بانوان باید مراقب پوشش، سخن گفتن و نحوه حرکت خود باشند.

*خانواده ها به دختران خود اجازه تحصیل در دانشگاه را بدهند
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) همچنین به انتقاد از وجود غیرت های بی دلیل در برخی خانواده ها، گفت: متاسفانه برخی افراد نیز غیرت های بی مورد دارند و اجازه فراگیری علم را به دختران خود در دانشگاه را نمی دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.