چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ / ۰۴:۴۶
کد مطلب: 4907
۰

هدیه سازمان سنجش به دردم نمی خورد/برای دکتری به خارج از کشور می روم

به گزارش برنا،علی اصغر زاهدیان نژاد متولد 65 و اهل روستای کوشک بیدک و دانشجوی دانشگاه شیراز است، او می گوید:معدلم 17.16 بود. درصد بالای چند درس پایه در مقطع کارشناسی که به آنها علاقه داشتم در آزمون کارشناسی ارشد کمکم کردند و توانستم رتبه یک آمار- بیمه و رتبه دو آمار- ریاضی و در مجموع رتبه 2 کنکور سراسری ارشد در رشته آمار را کسب کنم. رتبه 2 کارشناسی ارشد در مورد موفقیت خود در زمینه کسب رتبه اول رشته آمار در المپیاد آمار شانزدهیمن دوره المپیاد علمی -دانشجویی سال 90  به خبرنگار برنا توضیح می دهد:دانشگاه کلاس خاصی برای این المپیاد در اختیار دانشجویان قرار نداده بود. درس هایی که برای کنکور ارشد خواندم و همچنین  نرم افزارهای مربوط به رشته آمار که در پروزه های تحلیلی دانشگاه با آنها آشنایی پیدا کرده بودم و مطالعه منابع خارجی به طور آزاد در موفقیت در المپیاد علمی -دانشجویی به دردم خورد. این نفر برگزیده المپیاد علمی دانشجویی سال 90 دانشگاه شهید بهشتی گرایش آمار و ریاضی را برای مقطع کارشناسی ارشد خودش در نظر گرفته و ادامه می دهد:اصلا دانشگاه خبر نداشت که در این آزمون شرکت کردم و همچنین هدیه سازمان سنجش به برگزیدگان المپیاد که بدون آزمون می توانند سر کلاس های ارشد بنشینند به دردم نمی خورد چرا که در کارشناسی ارشد رتبه 2 کنکور را کسب کرده ام! او در مورد واکنش خانواده و دوستانش در مورد موفقیت اش در المپیاد دانشجویی بیان می دهد:همکلاسی هایم به محض دیدن نتایج در سایت، به من تبریک گفتند؛ خانواده‌ام هم خیلی خوشحال شدند.روزی که نتایج اعلام شد در هشتمین سمینار احتمال و فرآیندهای تصادفی در دانشگاه گیلان حضور داشتم،استادهایم هم وقتی این موضوع را متوجه شدند خوشحال بودند. انتظارش این رتبه را داشتم؛ قبل از اینکه در المپیاد شرکت کنم مطمئن بودم رتبه‌ام یک یا سه می شود. نفر 2 ام کارشناسی ارشد رشته آمار در توصیه ای به دیگر دانشجویان برای موفقیت در آزمون های علمی می گوید:سطح علمی دانشگاه مان تقریبا بالا بود، ولی من به کلاس ها توجه نمی کردم و  رتبه ام به خاطرمطالعه منابع اصلی خارجی بود،گرچه برخی از جزوه ها هم به دردم خورد  اما حتی بهترین استادهای آمار در ایران هم نمی توانند در حدی درس بدهند که کل آمار و سرفصل و منابع را پوشش داده و دانشجو را به حدی برسانند که سوالات المپیاد مخصوصا مسابقات آماری را جواب بدهد. دانشجو باید حتما منابع اصلی را خودش مطالعه کند. او در پاسخ به این سوال که از جانب موسسات آموزشی پیشنهادی به او از بابت تبلیغ آن موسسه های شده است سا خیر توضیح می دهد:به من پیشنهاد تبلیغ نشده است و اگر پیشنهادی باشد آن را قبول نمی کنم. من برای این موفقیت ها  موسسه خاصی نرفتم و خودم درس خواندم، حتی کلاس های دانشگاه خودمان را هم شرکت نمی کردم.بهره کلاس های این موسسات برایم پایین بود.ممکن است به عنوان مشاور و مدرس با آنها همکاری کنم. زاهدیان نژاد در آخر به خبرنگار برنا در مورد دغدغه هایش در رشته آمار می گوید:
گرچه آمار در رشته‌های گوناگون کاربردهای زیادی در دنیا دارد و سرعت پیشرفتش بالا است اما درصد اشتغال آمار در ایران پایین است و به برنامه ریزی اهمیت نمی دهند و برنامه ریز هم به آمار بستی دارد. مدیریت های ضعیفی داریم و این مدیریت ضعیف به خاطر برنامه ریزی ضعیف و برنامه ریزی بد نشات گرفته از کاربرد کم آمار است. این نخبه جوان برای آینده و مقطع دکتری هم فکرهایی در سر دارد می خواهد در دانشگاه میشیگان آمریکا تحصیل کندو از همین الان به فکر ثبت مقاله در نشریه های خارجی و apply گرفتن از دانشگاه هاست. او معتقد است در ایران اساتید آمار خوبی داریم و امیدوار است آمار و کنترل کیفیت آماری در شرکت ها، اداره ها، شیلات و صنعت و تولید وارد شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد