سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۷:۰۰
کد مطلب: 51402
۱
تدوین الگوی مقابله با کرونا با تاکید بر آموزش‌های عمومی روانشناختی

امضای تفاهم نامه همکاری پدافند غیرعامل کشور و سازمان نظام روانشناسی

امضای تفاهم نامه همکاری پدافند غیرعامل کشور و سازمان نظام روانشناسی
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، روسای سازمان های پدافند غیرعامل کشور و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تفاهم نامه همکاری در حوزه های ارتقای تاب آوری روانشناختی به ویژه در مقابله با تهدیدات و رخدادهای CBRNE امضا کردند.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نشست با تاکید بر اینکه ما به دنبال دستیابی به یک طرح جامع پدافند روانشناختی هستیم، تاکید کرد: امروزه دشمنان با استفاده از فناوری های نوین و بهره گیری از متدولوژی روانشناختی، یک جنگ شناختی تمام عیار را به راه انداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هدف این عملیات تغییر فکر، ذهن و دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان است، خاطرنشان نمود: سازمان پدافند غیرعامل کشور در رویکرد جدید خود در تلاش است تا با ورود به حوزه‌های اجتماعی بسترهای اجرای مأموریت خود در زمینه ارتقای پایداری ملی و مدیریت بحران را تسهیل کند.

سردار جلالی با بیان اینکه نمونه بارز اهمیت و نقش اثرات روانشناختی و تاب آوری روانی جامعه را در مورد پیشگیری و درمان بیماری کرونا شاهد بودیم، تصریح کرد: برای مدیریت بحران کرونا، تاثیر کارکردی اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه 70 تا 80 درصد و تاثیر اقدامات درمانی بین 20 تا 30 درصد است. این نشان می‌دهد که باید بیش از پیش تمرکز ما به اصلاح الگوی‌های بهداشتی در سبک زندگی جامعه باشد که این مهم نسبت مستقیمی با بهداشت روان دارد.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور ادامه داد: اینجا میزان بالای اثرگذاری روانشناسان در بخش تغییر رفتار و اصلاح سبک زندگی به خوبی قابل مشاهده است. در واقع اضطراب و استرس ناشی از کرونا ضمن آنکه می‌تواند موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها شود، عامل مهمی برای سخت‌تر شدن مسیر مقابله با تهدیداتی این ویروس از جمله بی‌تفاوتی نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه است.

سردار جلالی تصریح کرد: از همین رو یکی از محورهای تفاهمنامه همکاری پدافند غیرعامل کشور و نظام روانشناسی به طراحی الگوی مفهومی مقابله بهداشتی با کرونا با تاکید بر نقش آموزش‌های عمومی روانشناختی از طریق رسانه‌ها اختصاص دارد.
 

**اعلام آمادگی سازمان روانشناسی برای ارتقای تاب‌آوری و سلامت روانی مردم
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اینکه قانون تشکیل این سازمان در سال ۱۳۸۲ در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، افزود: این سازمان دارای ۳۲ هزار نفر عضو می باشد که از این تعداد ۷ هزار تن دارای پروانه فعالیت هستند.

دکتر محمد حاتمی تاکید کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره آمادگی همکاری همه جانبه در حوزه ارتقای تاب آوری و سلامت روانی مردم با سازمان پدافند غیرعامل کشور را داراست.

وی با تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا نیاز به ابزار و رویکردهای روانشناسی را در حل مسائل دو چندان کرده است، گفت: با توجه به اضطراب و چالش های روانی که شیوع این ویروس پدید آورده است ضرورت دارد تا ابعاد روانشناختی مسئله بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "