سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۷
کد مطلب: 51794
۱

قرنطینه چه تاثیری بر سلامت روان کودکان دارد؟

قرنطینه چه تاثیری بر سلامت روان کودکان دارد؟
به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز-مدیکال، دولت انگلیس در واکنش به همه گیری کووید-۱۹، قرنطینه ملی وضع کرد که شامل تعطیلی مدارس و فاصله گذاری اجتماعی می‌شد. اعمال این تدابیر قرنطینه نگرانی‌های زیادی ایجاد کرد که این تدابیر می‌تواند بر سلامت روان کودکان و نوجوان تأثیر منفی بگذارد، اما تا امروز، شواهد مستقیم نسبتاً کمی در این رابطه وجود دارد. مستقیم‌ترین روش برای اندازه گیری ارتباط میان قرنطینه و سلامت روان کودکان این است که آن‌ها را برای مدت زمان طولانی دنبال کرد و به دنبال تغییراتی بود که به اصطلاح تغییرات «طولی» نامیده می‌شود.

اکنون گروهی از محققان واحد «علوم شناختی و مغز» شورای تحقیقات پزشکی دانشگاه کمبریج، داده‌های ارزیابی سلامت روان ۱۶۸ کودک ۸ تا ۱۲ ساله را قبل از اعمال قرنطینه، در حین قرنطینه و بعد از آن در انگلیس بررسی کردند. نتایج این مطالعه که در نشریه Archives of Disease in Childhood منتشر شده است، نشان داد کودکان در دوران قرنطینه نسبت به دوران قبل از آن بیشتر تمایل به نشان دادن علائم افسردگی دارند.

«جاکومو بیگناردی»، دانشجوی دکترا در واحد علوم شناختی و مغز دانشگاه کمبریج، گفت: قرنطینه‌های ملی که با تعطیلی گسترده مدارس همراه هستند، موضوع بی سابقه است که تا بعد از عبور از این بحران، هیچ کس نمی‌تواند به طور قطع بگوید که این قرنطینه چه تاثیری بر کودکان خواهد داشت.

وی افزود: مطالعه ما یکی از اولین مطالعاتی است که کودکان را در دوران قرنطینه پیگیری کرده است و نشان می‌دهد علایم افسردگی در میان کودکان در دوران قرنطینه بسیار بدتر شده است.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد این علائم به سن، جنسیت و وضعیت اجتماعی-اقتصادی کودکان ربطی ندارد. به گفته این محققان، نحوه تاثیر تدابیر قرنطینه بر سلامت روانی کودکان به عوامل مختلفی بستگی دارد. مطالعه اخیر نشان می‌دهد تنهایی در کودکان با بروز مشکلات روانی به ویژه افسردگی ارتباط دارد.

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه، کودکان در دوران قرنطینه فرصت‌های کمتری برای بازی کردن و سایر فعالیت‌های سرگرم کننده که به بهبود خلق و خو کمک می‌کنند، دارند که این موضوع نیز خود به بروز مشکلات روانی یاد شده کمک می‌کند. پیش از این نیز یافته‌های مطالعه‌ای که در آمریکا انجام شده بود، نشان داد؛ همه‌گیری کرونا به دلیل ایجاد اختلال در زندگی روزمره، اضطراب در مورد بیماری و انزوای اجتماعی، سلامت روان کودکان را تحت تأثیر قرار داده است.

این مطالعه نشان داد؛ از ماه آوریل (فروردین) گذشته تا کنون اورژانس بیمارستان‌های سراسر آمریکا شاهد افزایش مستمر ویزیت‌های مربوط به سلامت روانی کودکان مدرسه‌ای بوده اند. این یافته‌ها نشان می‌دهد بیماری همه گیر کووید۱۹ به سلامت روان کودکان آسیب وارد می‌کند.

«ربکا لیب» محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در آتلانتا و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: در این مطالعه متوجه شدیم از ماه مارس تا اکتبر، نسبت مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان به دلیل مشکلات مرتبط با بهداشت روان ۲۴ درصد برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله و ۳۱ درصد در بین نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.


بر اساس نتایج این مطالعه، ویزیت‌های بهداشت روان کودکان از اواسط مارس تا اواسط آوریل، زمانی که دستورالعمل‌های خانه نشینی در بیشتر مناطق آمریکا اعمال شد، در واقع به طرز چشمگیری کاهش یافت، اما از آن به بعد، این بازدید‌ها به طور پیوسته افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن