چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۱
کد مطلب: 5350
۰

فقط ۴۰ داروساز بالینی در کشور داریم!

معاون دانشجویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فقط ۴۰ داروساز بالینی در کشور داریم
 به گزارش فارس، محمدرضا جوادی در نشست خبری شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور که ۲۳ تا ۲۵ مهر در سالن همایش های رازی برگزار می شود گفت: هر سال شرکت کنندگان اصلی این سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور هستند و امسال اتفاق جدید که در این سمینار افتاده داروسازان هم در این سمینار با ۱۲ امتیاز بازآموزی شرکت می‌کنند. جوادی افزود: همچنین سعی کردیم طبق استاندارد برگزاری سمینارهای روز دنیا روش ثبت نام و پذیرش مقاله را از سنتی به روش نوین و به نوعی الکترونیکی تبدیل کنیم. معاونت دانشجویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در این سمینار پنل‌ها و کارگاه‌هایی با حضور مسئولان وزارت بهداشت، نظام پزشکی و صاحبان فکر در حوزه نظام پزشکی در مورد مسائل صنفی داروسازی مطرح می‌شود. وی تعداد مقالات ارسال شده به سمینار را ۵۹۵ مقاله عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۸۴ مقاله پذیرش شد که ۴۰ مقاله در قالب سخنرانی ارائه‌می‌شود و بقیه به عنوان پوستر در همایش ارائه می شود و بیشترین تعداد مقالات در زمینه فارماسیوتیکس، نانوتکنولوژی و سم شناسی است. جوادی همچنین با اشاره به دوره های بالینی دانشجویان رشته داروسازی گفت: اتفاقی که در دنیا دارد می افتد این است که دوره های کارآموزی و کارورزی افزایش یافته و حتی اکنون ما هم ۱۸ واحد برنامه کارورزی و کارآموزی برای دانشجویان برگزار می کنیم که نسبت به قدیم افزایش چشمگیری داشته است. جوادی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات به مردم داروساز کم داریم افزود:
طی بخشنامه ای در وزارت بهداشت به ازای هر ۱۰۰ تخت یک داروساز بالینی باید داشته باشیم ولی کل فارغ التحصیلان داروسازی بالینی ۴۰ نفر هستند. وی افزود: داروسازان ما نه تنها مشکل اشتغال ندارند بلکه کمبود هم داریم حتی در شرکت های وارد کننده یا تولید کننده دارو به جای استفاده از داروساز اکثرا از فارغ التحصیلان رشته‌‌های شیمی یا زیست و غیره برای بازاریابی(مارکتینگ) استفاده می‌کنند. در ادامه این نشست نیایش محبی، دبیر علمی شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی محورهای سمینار را اقتصاد و مدیریت دارو، بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، سم شناسی و داروشناسی، شیی داروی، فارماسیوتیکس، فارماکوگنوزی، کنترل دارو و غذا، نانوتکنولوژی دارویی و علوم پایه عنوان کرد. محبی تصریح کرد: سطح علمی مقالات امسال نسبت به سالهای گذشته ارتقا یافته که می توان یکی از دلایل آن را حضور اساتید دانشگاه‌های مادر مانند دانشگاه تهران در دانشگاه‌های شهرستانها دانست که دانشجویان را به ارائه مقالاتی با سطح بالاتر ترغیب می کنند. وی ادامه داد: حتی دانشکده‌های تازه تاسیس مانند کرمانشاه و زابل هم مقالات قابل قبولی به دبیرخانه این سمینار ارسال کرده‌اند. در عین حال برگزاری چنین سمینارهایی موجب تبادل اطلاعات دانشجویان داروسازی رشته‌های مختلف می‌شود. محبی گفت: طی ۳ روز برگزاری سمینار از ۴ پیشکسوت داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیر می شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!